نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان تصویر گوشی را بر روی تلویزیون مارشال آورد؟

تلویزیون مارشال دارای تلویزیون های هوشمندی بوده که می توانید از طریق Wi-Fi موجود در این تلویریون و درگاههای درنظر گرفته شده بر روی این تلویزیون مانند پورت HDMI و با انتخاب یکی از راههای گفته شده در ادامه مطلب می توانید تصویر گوشی خود را به تلویزیون مارشال انتقال دهید که برای این منظور با توجه به مطالب ذکر شده روش کروم‌کست بسیار ساده است.

روش تصویر گوشی بر روی تلویزیون مارشال

انتقال داده و اطلاعات در این روزها از اهمیت بیشتری برخوردار است و ما هر روزه سریع‌ ترین راه انتقال داده را خواهانیم همانطور که می دانید یکی از پرکاربرد ترین وسایل الکترونیکی که منبع بسیاری از اطلاعات ما می‌باشد تلفن همراه هست.

به دلیل گسترش و رشد تلفن ‌های همراه هوشمند و وجود تلویزیون‌ های هوشمند و نیاز به انتقال اطلاعات سوال‌ هایی برای دارندگان تلویزیون مبنی بر انتقال اطلاعات گوشی خود در تلویزیون مطرح می شود.

نمایش تصویر گوشی بر روی تلویزیون به چند روش امکان پذیر است؟

در این مطلب معرفی چند راه کار انتقال اطلاعات گوشی بر روی تلویزیون آورده شده است:

  1. دی ‌ال ‌ان ای  (DLNA)

عبارت DLNA مخفف Digital Living Network Alliance به معنی ائتلاف شبکه‌ زندگی دیجیتالی بوده که معرفی آن در سال ۲۰۰۳ توسط سونی بود به همین دلیل دارای بیشترین سازگاری با دستگاه ‌های سونی نظیر پلی‌استیشن ۳ و ۴ همچنین لپ ‌تاپ ‌های وایو و گوشی ‌های اکسپریا است هرچند بیشتر گوشی‌ ها و تلویزیون ‌های هوشمند از این فناوری پشتیبانی می‌نمایند.

در اتصال DLNA یک دستگاه نقش سرور  دارد و دستگاه‌ های دیگر نقش کلاینت یا کاربر را بر  عهده دارند وقتی دستگاهی نقش سرور را دارد فایل‌ هایی در آن دستگاه که برای اشتراک ‌گذاری توسط DLNA  انتخاب شده برای سایر کاربران متصل به شبکه محلی در دسترس می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیون مارشال 50 اینچ مدل ME-5062

یک رایانه‌ شخصی متصل به DLNA می‌تواند موسیقی‌ها و فیلم‌های موجود در دستگاه سرور را مشاهده نماید و آنها را ذخیره نماید.

گوشی هوشمند شما این فایل ‌ها را مشاهده و آنها را روی تلویزیون که قابلیت DLNA دارد نشان می دهد.

DLNA ابزار بسیار قدرتمندی محسوب می شود اما محدودیت ‌هایی دارد به عنوان مثال تنها فایل‌ های ذخیره شده می توانند از این طریق انتقال یابند یعنی محتواهایی مانند صفحه مرورگر و ویدیوی یوتیوب از طریق دی‌ال‌ان‌ای قابل انتقال نخواهند بود.

  1. میراکست  (Miracast)

میراکست توسط ائتلاف وای‌فای (WiFi Alliance) یک افزونه‌ است که به فناوری وای‌فای اضافه شد تا انتقال تصویر به ‌صورت بی‌سیم فراهم شود.

میراکست را یک کابل اچ‌دی‌ام‌آی بدون سیم تصور نمایید.

هدف از ساخت این فناوری رؤیت تصاویر روی صفحه موبایل در نمایشگر دیگر است در اتصال میراکستی هر دو دستگاه باید با میراکست سازگار بوده تا یکی نقش فرستنده و دیگری نقش گیرنده را بر عهده گیرد.

چنانچه گیرنده‌ شما از این فناوری پشتیبانی نکرد می‌توانید یک مبدل را تهیه نمایید تا تصاویر را از گوشی شما گرفته و به ورودی اچ‌دی‌ام‌آی تلویزیون انتقال دهد.

با استفاده از این مبدل می توانید اتصال HDMI بین گوشی و تلویزیون خود را برقرار نمایید. گوشی ‌های قدیمی ‌تر به منبع برق خارجی نیز نیاز خواهند داشت اما چنانچه گوشی شما از نسخه‌ دوم  ام‌اچ‌ال MHL 2.0 پشتیبانی نماید به منبع برق نیازی نخواهید داشت

وقتی به گیرنده متصل شوید درست مثل زمانی که از MHL یا اسلیم‌پورت استفاده می نماید هر آنچه در گوشی قابل مشاهده است باید روی نمایشگر دیگر نیز قابل مشاهده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیون ال ای دی 20 اینچ مارشال ME-2014

تنها ضعفی که می توان برای این فناوری یعنی میراکست لحاظ کرد این است که در پخش محتوای سنگین و با کیفیت بالا دچار مشکل شده و در این موارد مشکلاتی مانند گیر کردن‌ و قطع و وصل‌های کوتاه امکان بروز دارند بنابر این بهتر است از روش ‌های کابلی یا در صورت امکان از کروم‌کست بهره برد.

  1. پورت (SlimPort)

تکنولوژی اسلیم‌ پورت بیشتر در گوشی های اندرویدی ال جی وجود دارد یکی از ویژگی‌ های اسلیم ‌پورت‌ این است که علاوه بر سازگاری با استانداردهای HDMI سازگار با فناوری  DisplayPort  بوده که در مانیتورها استفاده می شود همچنین از پورت‌های VGA و DVI نیز پشتیبانی می‌نماید.

یکی دیگر از ویژگی‌های اسلیم ‌پورت نسبت به MHL این است که به منبع برق خارجی نیازی ندارد.

اگر گوشی شما از اسلیم‌ پورت پشتیبانی می‌ نماید به راحتی می‌توانید مبدل آن را بخرید هنگام خرید مبدل دقت کنید تا اسلیم ‌پورت علاوه بر HDMI از پورت‌های دیگری نیز پشتیبانی نماید بعد مبدل مورد نیاز و سازگار با نمایشگر خود را بخرید.

  1. کروم‌کست (ChromeCast)

کروم‌کست شبکه‌ محلی که مانند یک کامپیوتر کوچک توسط روترتان به اینترنت وصل می شود.

بعد باید در گوشی هوشمند خود برنامه‌ گوگل کست (google cast) را نصب نموده و به شبکه‌ محلی متصل شوید و در آن دانگل کروم‌کست متصل به آن شبکه را یافته و به آن وصل شوید.

روند جستجو و اتصال در روش کروم‌کست بسیار ساده بوده و می‌توانید دارای دانگل‌های کروم‌کست متعددی در یک شبکه باشید و با نام‌ گذاری آنها در برنامه‌ گوگل کست همه آنها را به صورت مجزا ذخیره نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات تصویر در تلویزیون مارشال

بعد از اتصال با توجه به گوشی و نرم افزار مورد استفاده از آن امکاناتی در اختیار شما قرار داده می شود.

اتصال آن به تلویزیون از طریق پورت  HDMI است.

به عنوان مثال زمانی که گوگل کست روی گوشی نصب شده  یوتیوب و نت‌فلیکس دکمه‌ مجزایی برای پخش تصاویر خود از طریق کروم‌کست دارند که لمس این دکمه این امکان را برای شما فراهم می کند که محتوای در حال نمایش را در لحظه به دانگل کروم‌کستِ متصل به تلویزیون ارسال نمایید.

بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید سرویس ‌های دیگری ممکن است وجود داشته باشند که پشتیبانی پیش‌فرض از کروم‌کست را در اپلیکیشن خود قرار داده باشد.

از دیگر ویژگی ‌های مثبت کروم کست از این قرار است که هنگام استفاده از آن گوشی شما کار سنگینی انجام نخواهد داد چرا که کروم‌کست به راحتی به اینترنت وصل می شود و با استفاده از نسخه ویژه‌ای از کروم ویدیو را بارگذاری نموده و آن را منتقل می‌نماید در نتیجه گوشی شما جهت استفاده جستجو در اینترنت و پیدا کردن محتوای جدید و اضافه کردن به لیست پخش آزاد است.

همچنین از طریق مرورگر کروم نیز می توانید در لپ‌ تاپ و گوشی تصاویر را منتقل کنید.

4/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =