نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع ایرادات مربوط به تصویر در تلویزیون مارشال

برعکس شدن تصویر تلویزیون امکان دارد برای شما پیش آمده باشد البته این ایراد بسیار به ندرت رخ می دهد فقط در بعضی از تلویزیون ها رخ می دهد وقتی که با این ایراد مواجه می شوید تصویر نمایش شده در تلویزیون برعکس و یا به سمت چپ یا راست صفحه نمایش خواهد چرخید.

ایراد برعکس شدن تصویر تلویزیون

وقتی به این مشکل برخورد کردید نمی توانید تصاویر را به درستی نگاه کنید چون منو و تمامی گزینه ها به صورت برعکس نشان داده می شوند شما قادر به تغییر دادن و حرکت میان آنها نیستید و این کار بسیار سخت است و به دشواری می توانید گزینه ای را انتخاب نمایید.

به طور کلی در نمایش تصویر در تلویزیون قطعاتی نقش اساسی دارند که از آن جمله مین برد پنل  فلت و بک لایت می باشند که امکان دارد به دلیل وجود مشکل در یکی از این قطعات تصویر تلویزیون بر عکس شود.

با این حال نمی توان قطعا معلوم نیست که مشکل برعکس شدن تصویر از کدام قسمت است متخصصان باید این موضوع را بررسی و ریشه یابی کنند.

در ادامه این مطلب مهمترین و رایج ترین دلایل بر عکس شدن تلویزیون را بررسی خواهیم نمود.

برعکس شدن تصویر تلویزیون چه دلایلی دارد؟

همانطور که ذکر شد برعکس شدن تصویر تلویزیون امکان دارد که به دلیل خرابی در بخش های مین برد  فلت یا پنل رخ داده باشد اما رایج ترین دلایل ایجاد این ایراد را منسوب به خرابی فریمور مین برد و یا تنظیمات اشتباه فریمور می دانند.

در واقع  از اصلی ترین دلایل بروز چنین ایرادی در تلویزیون خرابی مین برد تلویزیون است.

فریمور به عنوان برنامه نرم ‌افزاری که در چیپ حافظه مین برد تلویزیون واقع شده وظیفه دارد تا فراهم کننده رفتارهای مختلف تلویزیون از جمله کنترل نمودن نمایش تصویر هنگام کار و امکان کارکرد صحیح تلویزیون باشد در نتیجه خرابی در این بخش از مین برد مشکلات مختلفی در تصویر تلویزیون را ایجاد می کند که بر عکس شدن تصویر یکی از این مشکلات است.

این مطلب را از دست ندهید   آبخوردگی صفحه تلویزیون

برطرف نمودن مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون

اولین کاری که باید برای رفع مشکل تصویر تلویزیون انجام دهید این است که تنظیمات تصویر تلویزیون را بررسی نمایید و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید هر چند بهم ریختگی تنظیمات کمتر باعث بروز چنین ایرادی است اما توصیه می شود قبل از اقدامات سخت افزاری بررسی تنظمیات دستگاه انجام شود.

در صورتی که تنظیمات باعث مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون نبود باید برای رفع این ایراد مین برد و مشخصاً فریمور را مورد بررسی و تعمیر قرار دهید.

کارشناسان تعمیر تلویزیون مشکل را با عیب یابی نرم افزاری و سخت افزاری تلویزیون شناسایی و آن را رفع می نمایند در این شرایط آنها مین برد دستگاه را برای آنکه بررسی تخصصی شود از تلویزیون جدا نموده  و آن را عیب یابی خواهند نمود.

در صورت امکان این قطعه را تعمیر می کنند در غیر این صورت برای برطرف نمودن مشکل فریمور مین برد را تعویض می کنند.

ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

با وجود آنکه شرکت ‌های تولید کننده تلویزیون سعی می کنند تا برترین فناوری ‌های صدا و تصویر را در محصولات خود استفاده کنند ولی پس از مدتی بعضی از تلویزیونها ایراد خواهند داشت و به دلیل خرابی از کار خواهند افتاد گاهی مشکل رخ داده ربطی به خود تلویزیون ندارد بلکه به دلیل استفاده نادرست از تلویزیون است که از آن جمله به علت اتصال کابلهای نامناسب و یا متصل نمودن فلش ویروسی به تلویزیون رخ خواهد داد.

در تلویزیون‌ های امروزی یکی از اشکالات مشاهده شده  ایراد قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون است که این موضوع امکان دارد که پس از هر بار روشن کردن دستگاه یا هر چند وقت یکبار رخ دهد.

به طور کلی قطع و وصل شدن تصویر در دو حالت رخ می دهد:

  1. حالتی که تصویر به طور کلی قطع شده و پس از چند ثانیه دوباره وصل خواهد شد

  1. حالتی که قسمتی از تصویر به شدت تیره می شود و تصویر آن را نمی توانید ببینید.

این ایراد امکان دارد به دلیل خراب شدن قطعاتی از تلویزیون مانند بک لایت مین برد  پاور و یا خود پنل رخ بدهد در هر صورت اگر تلویزیون شما چنین ایرادی دارد بهتر است برای رفع آن سریعتر دست به کار شوید و مشکل را رفع نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   ارزانترین تلویزیون مارشال

برای این کار می‌توانید از کارشناسان فنی کمک بگیرید و برای رفع هر گونه مشکل به مرکز خدمات تعمیرات نمایندگی مارشال که یکی از برترین و مجهزترین مراکز تعمیرات تلویزیون در کشور است رجوع نمایید در ادامه مطلب علل قطع و وصل شدن تصویر را خواهید خواند.

علل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

همانطور که در بالا ذکر شد وجود مشکلات مختلفی در سخت افزار تلویزیون امکان دارد منجر به قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون شود که برای رفع این اشکال پیش از هر چیز باید دلایل این اشکال را با عیب‌ یابی دقیق شناسایی نمایید.

در زیر مهمترین عللی که باعث بروز چنین ایرادی در تلویزیون خواهند شد را بررسی خواهیم نمود توجه کنید که تشخیص علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون را تنها کارشناسان خبره باید انجام دهند.

آنها با استفاده از تجهیزات ویژه ای که دارند دستگاه را عیب یابی نموده و بعد از عیب یابی امکان دارد که به یکی از دلایل زیر برای بروز این ایراد برسند:

  1. خرابی بک لایت تلویزیون

یکی از رایج ترین دلایل قطع شدن تصویر در تلویزیون خرابی لامپ های تصویر است که در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی با خراب شدن یک یا چند لامپ و از کار افتادن آنها به تدریج تعداد لامپ های معیوب بیشتر خواهد شد و زمانی که لامپ ها کلا بسوزند تصویر تلویزیون کاملاً قطع خواهد شد.

این ایراد در تلویزیون هایی که دارای دو سری لامپ هستند کمی متفاوت تر بوده به نحوی که وقتی یک سری از لامپ ها معیوب شوند در زمان روشنی تلویزیون سری معیوب شده برای یک لحظه روشن و دوباره خاموش می شوند در صورتی که ایراد تصویر از بک لایت باشد در این صورت باید آن را تعویض نمود تا ایراد برطرف شود.

  1. خرابی مین برد تلویزیون

یکی از قطعاتی که با تصویر تلویزیون و قطعاتی که باعث نشان دادن تصویر هستند ارتباط تنگاتنگی دارد مین برد است اختلال در این قطعه باعث تأثیر نامطلوبی بر تصویر شده و امکان دارد که یکی از دلایل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون همین خرابی مین برد تلویزیون باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون پلاسما چیست و چرا خبری از آن نیست

وقتی که مین برد دچار ایراد شود امکان دارد حتی تلویزیون خود به خود خاموش و روشن شود.

  1. ایراد در پنل دستگاه

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قطع شدن تصویر می تواند ضعیف شدن پنل و یا قطع اتصالات آن نیز باشد البته این موضوع ممکن است به ندرت رخ دهد ولی در صورتیکه شما بیش از حد از تلویزیون استفاده نمایید یا به تلویزیون ضربه بخورد و یا مایعات بر روی تلویزیون ریزد می تواند عملکرد پنل را تحت تاثیر قرار داده خراب شود تنها کارشناسان فنی باید خرابی پنل را تشخیص دهند.

  1. خرابی برد پاور

برد پاور  یکی از قسمت هایی است که در تلویزیون نقش مهمی دارد این قطعه انرژی مورد نیاز را با تقسیم جریان الکتریکی بین قطعات مختلف برای فعالیت آنها تأمین نموده هر زمان این قطعه خراب و یا اینکه ضعیف شود یکی از قسمت هایی را که تحت تأثیر قرار می دهد تصویر خواهد بود وقتی که برد پاور خراب شود معمولاً یا تصویر به طور کلی قطع می شود یا به شدت تیره خواهد شد.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 14 =