نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر روی تلویزیون مارشال آب ریخت باید چیکار کنیم؟

 

اقدامات ضروری در زمان آب خوردگی تلویزیون

یکی از مشکلات رایجی که  امکان دارد تا برای تلویزیون های مختلف از جمله LCD و LED اتفاق بیفتد آب خوردگی تلویزیون است.

در ادامه مطلب اقدامات لازم و ضروری جهت هنگام آب خوردن تلویزیون ارائه شده که اگر خدای نکرده این اتفاق برای شما اتفاق افتاد در جریان باشید که بایدها و نبایدهای این اتفاق چه مواردی است با ما همراه باشید.

مشکل آب خوردگی تلویزیون های LCD و LED از جمله مواردی به شمار می رود که دارای آمار بالایی از گزارش های خرابی و تعمیرات است.

با توجه به اینکه امروزه خانه ها کوچک تر و جمع و جور تر شده اند تلویزیون ها بیشتر در معرض خطر آسیب دیدگی قرار دارند و دانستن اقدامات لازم جهت رفع بروز مشکل امری ضروری است.

با توجه به دیزاین داخلی منازل در ایران گهگاهی تلویزیون به آشپزخانه نزدیک تر بوده و در خانواده های که فرزند خردسال دارند این مشکل بیشتر برایشان اتفاق خواهد افتاد که یکی از این مشکلات آب ریختن بر روی تلویزیون بوده که به محض ریختن آن بهتر است بدانید که چه کارهایی را بعد از آن باید انجام دهید برای همین موضوع تا پایان مطلب ما را همراهی نمایید.

هنگام آب خوردگی تلویزیون چه اقداماتی را باید انجام داد؟

۱- فوراً باید برق تلویزیون را قطع نمایید

شما باید اولین کاری که انجام می دهید قطع برق تلویزیون باشد با قطع برق شما جریان برق در مدارات داخلی تلویزیون را قطع می کنید و تا حدی احتمال اتصالی داخل مدارات و آسیب به بردهای تلویزیون را کاهش می‌دهید بنابراین توصیه می شود تا اولین کار شما قبل از هر کاری قطع کردن برق تلویزیون و خاموش کردن آن باشد.

این مطلب را از دست ندهید   7 روش برای رفع نداشتن صدا در تلویزیون مارشال

۲- مشکل خود را با نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون بازگو نمایید

دومین کاری که توصیه می شود انجام دهید تماس با نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون مارشال است که برای این منظور میتوانید با شماره تلفن آنها تماس گرفته و از راهنمایی های لازم آن استفاده نمایید تا در صورت جدی بودن مشکل واحد فنی یک متخصص را به محل تلویزیون مارشال آسیب دیده بفرستد تا مشکل را بررسی و رفع نماید.

۳- تا جایی که مقدور است آب روی تلویزیون را پاک کنید

با پاک کردن آب روی تلویزیون مانع از نفوذ فوری آب به داخل تلویزیون شوید چرا که اینکار میزان خسارت وارد شده به تلویزیون را می تواند کاهش دهد فقط مد نظر داشته باشید که در پاک و خشک کردن آب زیاده روی نباید کرد.

هرگز تحت هیچ شرایطی تلویزیون سعی نکنید برای آنکه آب را از داخل تلویزیون خارج شود آن را باز نمایید تا آبهای اضافی را پاک نمایید چون پاور تلویزیون حتی در زمانی که متصل به برق نیست برای صدمه زدن به انسان برق کافی داشته و از سوی دیگر ممکن است در زمان پاک کردن برد باعث اتصالی های جدید شوید و این امر سبب صدمه بیشتر خواهد شد اینکار تخصصی و فنی بوده و هیچ گاه خودتان بدون دانش و تخصص لازم این کار را نباید انجام دهید.

نکته: برای خشک کردن آب به هیچ عنوان از سشوار و وسایل گرمایشی استفاده ننمایید.

۴- با احتیاط تلویزیون را در شرایطی قرار دهید که آب آن زودتر بخار شود

تلویزیون خود را در محل گرم یا در مقابل باد (به غیر از سشوار و دستگاه های گرمایشی) قرار داده در واقع  می توانید تلویزیون خود را در هر شرایطی که بخار شدن آب را تسریع  می نماید قرار دهید تا خسارت وارد شده به تلویزیون را به حداقل ممکن برسانید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض قطعات تلویزیون مارشال

۵- با بر عکس کردن تلویزیون از صدمه خوردن بیشتر آن جلوگیری نمایید

درصورتی که در حین پاک کردن با مایع آب خوردگی ایجاد شده می توانید با سر و ته کردن تلویزیون قطرات آب را از اتصالات فلت پنل دور کنید و با این عمل خسارت را به حداقل ممکن برسانید.

۶- تا ۲۴ ساعت تلویزیون را به برق نزنید

تا ۲۴ ساعت به هیچ عنوان تلویزیون را به برق وصل نکنید چون حتی با وجود مقدار کمی آب درون تلویزیون آسیب وارده را چندین برابر خواهید کرد و خسارات بیشتری را به تلویزیون وارد خواهید ساخت.

در صورتی که بعد از ۲۴ ساعت بر روی صفحه تلویزیون شما خطوط رنگی عمودی دیده شد یعنی اتصالات پنل تلویزیون شما دچار آب خوردگی شده است.

اگر کلا تصویر ندارید یعنی پنل تلویزیون شما اتصالی نموده و یا برد tcon و یا main آسیب دیده است…

در اینجا بهترین کاری که شما باید آن را انجام دهید این است که  تعمیر تلویزیون خود را در دست یک متخصص قرار دهید تا در صورت آب خوردگی تلویزیون با آنها تماس بگیرید تا در اسرع وقت یک متخصص با تجربه به محل شما اعزام شود مهمترین چیزی که باید رعایت نمایید حفظ خونسردی است و اینکه نگرانی ها را از خود دور نمایید بقیه کارها را متخصصان انجام می دهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + بیست =