نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آسیب پاک کننده ها در آبخوردگی پنل تلویزیون مارشال

 دلایل آبخوردگی پنل تلویزیون مارشال

آبخوردگی پنل تلویزیون یکی از مشکلاتی است که کاربران دستگاه تلویزیون به دلایل مختلفی با آن مواجه می شوند که معمولا سبب مشکلات بسیاری برای این دستگاه می شود البته میزان آبخوردگی تلویزیون نیز اهمیت دارد.

یکی از رایج ترین دلایلی که سبب آبخوردگی پنل تلویزیون می شود شیطنت های کودکانه بچه ها و دلیل دیگر آن عدم استفاده درست از اسپری ها برای تمیز کردن صفحه تلویزیون هست.

در ادامه مطلب علت آبخوردگی پنل را که در اثر تمیز کردن دستگاه با پاک کننده های شیمیایی بوجود می آید را بررسی خواهیم نمود.

به یاد داشته باشید که در صورت مشاهده هر گونه اختلال در تلویزیون خود تنها باید به واحد تعمیرات تلویزیون مارشال مراجعه نمایید.

نحوه تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون مارشال

آبخوردگی پنل تلویزیون یکی از اختلالاتی است که فقط متخصصان  می توانند آن را تعمیر نمایند. همان طور که می دانید پنل یکی از قطعات اصلی تلویزیون محسوب می شود و خرابی یا آبخوردگی آن سبب مشکلات بسیاری برای تلویزیون شما خواهد شد و به طور کلی باعث اختلال آن می شود به همین دلیل تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون دارای اهمیت بسیار زیادی است.

پنل قطعه ی بسیار حساسی  بوده و در صورت شکستگی شما باید هزینه ای معادل خرید یک پنل نو را برای تعمیرات آن متقبل شوید.

همانطور که گفته شد لازم به ذکر است که تعویض پنل حتما باید توسط متخصصان انجام شود چرا که هر گونه اشتباه به هنگام تعویض پنل باعث خرابی های بسیاری برای تلویزیون خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر مارشال

قرار گرفتن پنل در محیط مرطوب و تاثیر آن در کارکرد تلویزیون مارشال

قرار گرفتن پنل در محیط مرطوب و گرم موجب اختلال در کارکرد پنل می شود چرا که  رطوبت  یکی از عواملی است که باعث اشکال در کارکرد قطعات داخل پنل می شود بنابراین لازم است برای محیطی که تلویزیون در آن واقع شده تهویه مناسبی برای گردش هوا در نظر بگیرید.

رایج ترین اختلالاتی که ناشی از آبخوردگی پنل تلویزیون می شود و بر نمایش تصاویر تاثیر مستقیم می گذارد شامل موارد زیر است:

  • ایجاد خطوط رنگی روی تصویر

  • ایجاد نوار روی تصویر
  • دونیمه شدن تصویر و تفاوت آنها از نظر نور و روشنایی و نگاتیو شدن تصویر

در صورت بروز چنین نشانه هایی از خرابی پنل تلویزیون خود مطمئن باشید.

آسیب پاک کننده ها سبب آبخوردگی پنل تلویزیون

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود تا پنل تلویزیون شما به مشکل آبخوردگی تلویزیون دچار شود استفاده از پاک کننده ها و اسپری های تمیز کننده هست.

به یاد داشته باشید برای تمیز کردن ال سی دی ها و ال ای دی باید تنها با استفاده از پارچه های نرم و لطیف استفاده نمایید.

در صورتی که استفاده از اسپری های پاک کننده ضروری باشد باید ابتدا در قدم اول مقداری از اسپری را رو پارچه زده و برای نم دار شدن آن صبر کنید در صورتی که رطوبت پارچه کم شد برای تمیز کردن پنل می توانید اقدام نمایید.

برای تمیز کردن پنل از اسپری کردن مستقیم بر روی تلویزیون جدا خودداری نمایید ماندگاری مایعات در زیر پنل باعث اختلال در تصاویر و در برخی مواقع سوختن پنل خواهند شد همچنین به هنگام اسپری مستقیم و خیسی بیش از حد پارچه مایعات در پیکسل ها نفوذ کرده بنابراین برای حفظ دستگاه خود از آبخوردگی پنل تلویزیون باید این نکات را مد نظر داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   آبخوردگی صفحه تلویزیون

تعمیرات پنل تلویزیون مارشال

تعمیرات پنل تلویزیون توسط متخصصان صورت می گیرد که چون از اطلاعات فنی برای تعمیرات بهره مند هستند تعمیر این قطعه را می توانند به درستی انجام دهند.

تلاش تیم تعمیراتی در این واحد بر اساس ترمیم و تعمیر پنل تلویزیون هست که لازم به ذکر است پنل های شکسته تلویزیون را می توان تعمیر نمود ولی از لحاظ هزینه تعمیرات آن ها معادل با خرید یک پنل جدید هست بنابراین توصیه می شود تا به جای تعمیر پنل شکسته به خرید یک پنل جدید فکر کنید.

چند نکته در مورد تعویض پنل ال سی دی تلویزیون مارشال

تعویض پنل ال سی دی تلویزیون معمولاً گزینه انتخابی افرادی است که سطح بالای خرابی ایجاد شده در پنل تلویزیون‌ شان آنها را از تعمیر آن  مایوس نموده یا در مواردی است که دارنده تلویزیون متوجه می شود که هزینه تعمیر پنل معیوب برابر با هزینه خرید یک پنل جدید است بنابراین تعویض پنل ال سی دی تلویزیون را انتخاب می نماید.

در صورت شکستگی پنل تلویزیون امکان تعمیر صورت نپذیرفته و تنها گزینه پیش روی شما تعویض پنل شکسته است.

تعمیرات پنل تلویزیون از خطوط قرمز حوزه تعمیرات تلویزیون  به حساب می آید چرا که هم هزینه بالایی می خواهد و هم قطعات جایگزین این  تلویزیون که خراب شده اند غالباً در دسترس نبوده و از سوی شرکت های سازنده عرضه نمی شود و همین موضوع سبب می‌شود تا تعمیرکار در هنگام بروز شکستگی در پنل  جز تعویض آن چاره‌ای نداشته باشد.

نکته: در صورت درستی یکی از موارد زیر به تعمیرکاران توصیه می شود تا پنل ال سی دی تلویزیون را تعویض نکنند:

  • پانل LCD خیلی خوب یا سالمی را برای جایگزینی با نمونه معیوب ندارند.
  • نحوه کار با قابلیت خودآزمایش  (self-test) برد PSU + بک لایت بدون اتصال آنها به مادربرد را به خوبی نمی دانند.
  • نحوه آزمایش ولتاژها و سیگنال‌ها در مادربرد برد  PSU برد اینورتر و برد T-con را به خوبی نمی دانند.
این مطلب را از دست ندهید   عمر مفید تلویزیون چقدر است؟
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هجده =