نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ممکن است بصورت خود به خود بعد از مدتی خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال خود مشاهده نمایید. اگر خطوط افقی را در تلویزیون خود مشاهده می کنید در این مقاله به صورت مفصل علت ها و روش های رفع خرابی قرار داده شده است، این مراحل را دنبال کنید:

خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال

بررسی دفترچه راهنما برای رفع خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال

اگر تلویزیون شما با خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال مشکل دارد، راهنمای کاربر را برای اطلاعات عیب یابی بررسی کنید. اکثر سازندگان مشکلات رایج و راه حل های آنها را در دفترچه راهنما فهرست می کنند. اگر نسخه راهنمای کاربر خود را ندارید، به احتمال زیاد می توانید آن را از طریق اینترنت دانلود کنید.

راه اندازی مجدد تلویزیون

راه اندازی مجدد تلویزیون گاهی اوقات به حذف خطوط افقی موقت کمک می کند. تلویزیون را خاموش کنید، همه کابل ها را از برق بکشید و 30 ثانیه صبر کنید. در مرحله بعد، کابل برق را وصل کرده و دوباره آن را روشن کنید. اگر این کار نکرد، مرحله بعدی را ادامه دهید.

ضربه به پشت تلویزیون

ضربه زدن به پشت تلویزیون با کف دست کمک می کند کثیفی ها از جای خود خارج شوند. بازدیدها همچنین می توانند به بازیابی اتصالات سست کمک کنند، اگرچه این تنها یک راه حل موقت است.

در حین بررسی اینکه آیا خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال ناپدید می شوند، کمی به تلویزیون خود ضربه بزنید. با این حال، آن را محکم نزنید زیرا ممکن است به جای رفع خطوط، به آن آسیب بزنید.

بررسی کابل ها و آنتن

مطمئن شوید که همه کابل‌ها و سیم‌هایی که تلویزیون شما را به دستگاه‌های دیگر متصل می‌کنند، سالم هستند. هر کابل و سیم را محکم وصل کنید و کابل ها و آنتن های فرسوده را جایگزین کنید.

ماهواره یا جعبه کابل خود را مستقیماً به جای اسپلیتر یا پریز برق به پریز وصل کنید. هر سیم شل یا قطع شده را وصل کنید و سپس تماشای تلویزیون را امتحان کنید.

اگر خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال هنوز وجود دارند، دوباره همه چیز را جدا کرده و دوباره وصل کنید و ببینید آیا تصویر شما بهبود می یابد یا خیر. اگر خطوط نورد ناپدید نشدند، به مرحله بعدی بروید. برخی از تلویزیون ها دارای ویژگی اسکن خودکار هستند که مشکلات ناشی از شل شدن کابل ها یا اتصالات بد را بررسی می کند. اگر شما این ویژگی را دارد، آن را اجرا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل آسان رفع نداشتن تصویر تلویزیون مارشال

پیچ های شل روی تلویزیون

هنگامی که از سالم بودن کابل های تلویزیون خود مطمئن شدید، پیچ های شل شده را ببندید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که اخیراً مجموعه خود را جابجا کرده یا حمل کرده اید. پیچ ها ممکن است به مرور زمان یا در حین حمل و نقل باز شوند، بنابراین حتما آنها را دوباره چک کنید.

خطوط افقی

بروز رسانی نرم افزار

به روز رسانی نرم افزار می تواند تنها چیزی باشد که برای خلاص شدن از شر خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال نیاز دارید. برای به روز رسانی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به وب سایت سازنده بروید و آخرین نسخه سیستم عامل را دانلود کنید. می توانید با اتصال یک درایو USB به رایانه و اجرای نرم افزار، به روز رسانی را انجام دهید.
  • تلویزیون خود را به شبکه Wi-Fi یا اترنت وصل کنید. اگر تلویزیون هوشمند دارید، آن را با سیگنال قوی به وای فای یا اترنت وصل کنید. با رفتن به Settings > System > Software Update > Network Update > Download Now، نرم افزار تلویزیون خود را به روز کنید. به‌روزرسانی باید مشکلات ناشی از نرم‌افزار قدیمی در حال اجرا بر روی قطعات سخت‌افزاری دستگاه شما را برطرف کند.

تمیز کردن اطراف تلویزیون

گرد و غبار و آلودگی در تلویزیون ها باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می شود که منجر به ایجاد خطوط افقی روی صفحه نمایش می شود. گرد و غبار یا زباله های اطراف تلویزیون خود را تمیز کنید، به خصوص در پشت آن که طرفداران آن را به داخل مکش کنند.

تخلیه الکتریسیته ساکن

الکتریسیته ساکن همچنین می تواند خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال ایجاد کند. در نحوه پردازش سیگنال ها توسط جعبه های کابل و دیش های ماهواره ای تداخل ایجاد می کند.

تمام وسایل الکتریکی را به مدت دو دقیقه خاموش و از برق بکشید، سپس آنها را یکی یکی روشن کنید تا تمام الکتریسیته ساکن تخلیه شود.

خط های افقی

حذف تداخل EM برای رفع خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال

سه راه حل برای این مشکل وجود دارد. برای افزایش قدرت سیگنال و حذف تداخل می توانید یک تقویت کننده سیگنال خریداری کنید. دوم، از یک فیلتر برای جلوگیری از ورود تداخل به تلویزیون خود استفاده کنید. سوم، تلویزیون خود را از هرگونه منبع تداخل دور کنید.

این مطلب را از دست ندهید   موارد موثر در خرابی بک لایت تلویزیون مارشال

تازه سازی صفحه تلویزیون

اگر خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال شما خیلی شدید نیستند، می‌توانید آنها را با تازه کردن صفحه با استفاده از این مراحل برطرف کنید:

  • در کنترل از راه دور، دکمه “Menu” را فشار داده و “Setup” را انتخاب کنید.
  • با دکمه های جهت دار به سمت «صفحه نمایش» بروید و OK/Enter را فشار دهید تا به این گزینه منو دسترسی پیدا کنید.
  • با استفاده از دکمه مکان‌نمای چپ یا راست، به سمت «نرخ تازه‌سازی» حرکت کنید و دوباره OK/Enter را فشار دهید تا به این گزینه تنظیمات دسترسی پیدا کنید.
  • با فشار دادن دکمه بالا روی کنترل از راه دور، فرکانس به‌روزرسانی تصویر را در تلویزیون خود افزایش دهید. یا دکمه فلش رو به پایین را فشار دهید تا نرخ تازه سازی کاهش یابد.

لطفاً توجه داشته باشید که این مراحل ممکن است در برندها متفاوت باشد. با این حال، مراحل فوق برای اکثر تلویزیون های اندرویدی اعمال می شود.

تعویض برد کنترل زمان بندی T-Con

یک برد کنترل زمان بندی معیوب (T-Con) ممکن است باعث ایجاد خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال شما شود. به عنوان بخشی از مدار داخلی تلویزیون، T-Con ولتاژ لوله تصویر را تنظیم می کند، بنابراین اگر معیوب باشد باید تعویض شود.

اگر دستی دارید می توانید خودتان آن را تعویض کنید. می توانید یک T-Con جدید را از یک فروشگاه لوازم الکترونیکی بخرید یا از تلویزیون قدیمی دیگری تهیه کنید.

در اینجا مراحل جایگزینی T-Con معیوب آمده است:

  • تلویزیون خود را از برق جدا کنید و حداقل یک دقیقه صبر کنید تا برق باقیمانده از بین برود.
  • تمام کابل های متصل به تلویزیون خود را جدا کنید
  • درب پشت تلویزیون خود را با بازکردن همه پیچ هایی که آن را در جای خود نگه داشته اند جدا کنید. از پیچ گوشتی استفاده کنید که دقیقاً در هر سر پیچ قرار می گیرد تا از باز شدن پیچ ها جلوگیری شود
  • پس از برداشتن پنل پشتی، باید پوشش T-Con را ببینید. پیچ های روی جلد را بردارید تا به برد T-Con برسید
  • کانکتورهای برد T-Con را که T-Con را به مادربرد متصل می کند، بردارید
  • پوشش فلزی تخته T-Con را با دقت بردارید
  • برد T-Con را بررسی کنید. اگر ترک یا نقطه سوختگی داشت نیاز به تعویض دارد
  • نوارهای صافی را که برد T-Con را به نمایشگر متصل می کند بردارید
  • برد T-Con را بردارید و آن را با یک برد جدید جایگزین کنید
  • پس از تعویض T-Con، درپوش را تعویض کرده و آن را محکم بپیچانید
این مطلب را از دست ندهید   راه حل کاربردی کاهش دما تلویزیون مارشال

البته به خاطر داشته باشید که این مراحل ممکن است بسته به برند تلویزیونی که دارید متفاوت باشد. حتماً آنچه را که دفترچه راهنمای کاربر می گوید بررسی کنید یا برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

همچنین، اگر برد T-Con شما به صفحه نمایش متصل شده باشد، ممکن است نتوانید آن را تعویض کنید. بهتر است در این مرحله از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید.

اگر کار با تجهیزات الکتریکی راحت نیستید یا نمی خواهید به تلویزیون خود آسیب وارد کنید نگران نباشید. توصیه می‌کنیم یک سرویس حرفه‌ای را استخدام کنید تا به شما در تشخیص و تعویض برد T-Con معیوب کمک کند.

برد تی کان و خطوط افقی

تنظیم مجدد کارخانه برای خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال

اگر تمام نکات بالا را امتحان کرده‌اید و به نظر می‌رسد هیچ چیزی مشکل خطوط افقی متحرک تلویزیون مارشال را برطرف نمی‌کند. باید تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. بازنشانی تنظیمات اولیه آن را بازیابی می‌کند و هر گونه اشکالی را برطرف می‌کند.

ابتدا تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از پریز جدا کنید. قبل از اینکه دوباره آن را به برق وصل کنید و دوباره روشن کنید حداقل 10 ثانیه صبر کنید. با این کار منبع تغذیه دستگاه ریست می شود.

سپس دکمه روشن/خاموش روی کنترل از راه دور را فشار داده و نگه دارید تا تلویزیون دوباره خاموش شود. دکمه روشن/خاموش ریموت را رها کنید و چند ثانیه صبر کنید تا دوباره آن را فشار دهید، فقط یک بار، تا تلویزیون خود را راه اندازی مجدد کنید.

اکنون که تلویزیون خود را مجدداً راه اندازی کرده اید، با دنبال کردن این مراحل، بازنشانی کارخانه ای را انجام دهید: این مراحل ممکن است بسته به مارک تلویزیون متفاوت باشد. برای مثال اگر تلویزیون سونی براویا دارید،

  • برگه “Menu” را روی کنترل از راه دور خود فشار دهید
  • پیمایش در هر گزینه تا رسیدن به “تنظیمات”
  • به پایین بروید تا به «بازنشانی کارخانه» برسید و آن را انتخاب کنید
  • هنگامی که از شما خواسته شد با فشار دادن دکمه “OK” روی کنترل از راه دور، “بله” را انتخاب کنید
5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نوزده =