نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون مارشال‌ها می‌توانند یکی از وسایل الکتریکی مهم در منزل شما باشد باشند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که از تلویزیون مارشال خود مراقبت می‌کنید تا تا حد امکان دوام بیاورید. آیا تلویزیون مارشال از گرما می شکند؟ آیا تلویزیون مارشال شما ممکن است در اثر گرمای بیش از حد داخلی یا هوای گرم بیرون آسیب ببیند؟  تاثیرات منفی گرما در تلویزیون مارشال به چه صورت است؟

گرما در تلویزیون مارشال

تاثیرات گرما در تلویزیون مارشال

اگر تلویزیون مارشال شما خیلی داغ شود ممکن است چند اتفاق بیفتد. اگر تلویزیون مارشال شما بیش از حد داغ شود، می تواند به سخت افزار داخلی و خارجی آسیب برساند. بیایید مرور کنیم که اگر تلویزیون مارشال شما بیش از حد گرم شود، چه اتفاقی می افتد.

شکستن قطعات داخلی تلویزیون مارشال

بله، تلویزیون مارشال ممکن است از گرما بشکند. همانطور که تلفن یا پروژکتور خود را درست در کنار بخاری یا شومینه قرار نمی دهید، نباید تلویزیون مارشال خود را در معرض حرارت بالا قرار دهید.

تلویزیون مارشال ممکن است در اثر گرم شدن بیش از حد بشکند. اگر برای مدت طولانی بدون تهویه مناسب یا از منبع گرمای خارجی روشن بماند، می تواند تلویزیون مارشال شما را خراب کند. به عنوان مثال، قرار دادن تلویزیون مارشال در ماشین داغ یا قرار دادن آن در کنار شومینه یا بخاری نیز به تلویزیون مارشال شما آسیب می رساند.

علاوه بر این، بعید است که گارانتی شما آسیب ناشی از گرما در تلویزیون مارشال را پوشش دهد، بنابراین ممکن است لازم باشد هزینه تعمیرات یا تعویض آن را از جیب خود بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات پنل تلویزیون مارشال

آسیب دیدن پیکسل ها

گرما در تلویزیون مارشال می تواند به پیکسل های تلویزیون مارشال شما آسیب برساند و تولید یا تغییر رنگ دقیق آنها را دشوار کند. می توانید متوجه شوید که به تلویزیون مارشالی نگاه می کنید که چندین نقطه سیاه از پیکسل های مرده تشکیل شده است.

علاوه بر این، پیکسل ها ممکن است گیر کنند و معمولاً رنگ روشنی پیدا می کنند و با بقیه صفحه تغییر رنگ نمی دهند. تعمیر پیکسل های مرده تقریبا غیرممکن است. پیکسل‌های گیر کرده را می‌توان رفع کرد، اما معمولاً فرآیندی پرخطر با میزان موفقیت پایین است.

این پدیده به ویژه در تلویزیون مارشال های پلاسما رایج است، اگرچه پیکسل های تلویزیون مارشال های LCD و OLED نیز در صورت گرم شدن بیش از حد ممکن است آسیب ببینند. اگرچه تلویزیون مارشال ها دارای سیستم خنک کننده هستند، اما قبل از شروع خراب شدن می توانند گرمای زیادی را تحمل کنند.

ذوب شدن سخت افزار

اگر تلویزیون مارشال شما بالای شومینه یا نزدیک بخاری باشد، سخت افزار تلویزیون مارشال ممکن است شروع به ذوب شدن کند.  ممکن است شروع به مشاهده نرم شدن تلویزیون مارشال خود کنید و بشنوید که صدای بلندگوها درست نیست. همچنین ممکن است بتوانید بوی سوختن پلاستیک را حس کنید که بخارات سمی را در هوا آزاد می کند. علاوه بر خطوط عمودی با رنگ های روشن، لکه های سیاه یا سفید می توانند روی صفحه ظاهر شوند.

نکته خطرناک در مورد ذوب شدن و گرما در تلویزیون مارشال شما این است که تا زمانی که این اتفاق نیفتاده باشد متوجه آن نخواهید شد. ممکن است تلویزیون مارشال شما چندین ساعت بدون اینکه آن را ببینید در حال آب شدن باشد. این نه تنها هشدار دهنده است، بلکه فوق العاده خطرناک است.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال گوشی به تلویزیون مارشال

احتراق و گرما در تلویزیون مارشال

وقتی تلویزیون مارشال ها در معرض حرارت زیاد قرار می گیرند می توانند بسوزند. خطر احتراق تلویزیون مارشال زمانی که تلویزیون مارشال شما به برق وصل و روشن است بیشتر است، زیرا قطعات الکتریکی در داخل تلویزیون مارشال بیش از حد گرم می شوند و می سوزند.

متأسفانه، آتش گرفتن تلویزیون مارشال‌ها بیشتر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می‌کنند. چندین شرکت، مانند سونی و سامسونگ، برخی از مدل‌های تلویزیون مارشال را فراخوانی کرده‌اند و بیانیه‌هایی منتشر کرده‌اند که به مشتریان هشدار می‌دهند نسبت به احتراق دستگاه‌های خود محتاط باشند.

اولین نشانه های احتراق و گرما در تلویزیون مارشال معمولاً شامل نقاط مرده روی صفحه و ذوب شدن است. همچنین متوجه خواهید شد که تلویزیون مارشال شما در لمس بسیار داغ است.

هشدار: اگر دیدید که تلویزیون مارشال شما هر یک از علائم بالا را نشان می دهد، فورا آن را خاموش کنید. هنگام جدا کردن آن از پریز مراقب باشید، زیرا در اثر دست زدن به دوشاخه در خطر سوختن یا برق گرفتگی هستید.

دمای مناسب برای تلویزیون مارشال

دمای حدود 125 درجه فارنهایت به تلویزیون مارشال شما آسیب می رساند. محیط گرمتر از 125 درجه فارنهایت (یا 52 درجه سانتیگراد) به تلویزیون مارشال شما آسیب می رساند.

برای ایمن بودن، مطمئن شوید که تلویزیون مارشال شما در جایی که دمای آن از 100 درجه فارنهایت (یا 38 درجه سانتیگراد) تجاوز کند نباشد.

گرما در تلویزیون مارشال هنگام روشن شدن نیز اتفاق می افتد، بنابراین محیط های گرم تنها می توانند خطر گرم شدن بیش از حد را تشدید کنند.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیونهای 65 اینچ مارشال
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هجده =