نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر برد اینورتر تلویزیون مارشال

تلویزیون ها متشکل از بردهای مختلفی چون مین برد تیکان و اینورتر هستند در ادامه مطلب  هر آنچه که باید از تعمیر برد اینورتر تلویزیون بدانید آورده شده است.

برد اینورتر در تلویزیون های امروزی

وظیفه برد اینورتر تلویزیون با فعالیت بک لایت هم مسیر است به نحوی که این برد بک لایت را روشن می کند در واقع برد اینورتر از برد تغذیه تلویزیون ولتاژ ورودی را دریافت و بعد با ولتاژ مورد نیاز بک لایت تلویزیون آن را روشن می نماید.

در صورتی که برد اینورتر دچار ایراد خاصی شود بک لایت کارایی خود را نداشته و تلویزیون برای نمایش تصاویر دچار مشکل خواهد داشت.

تاثیر از کار افتادن بک لایت و خرابی برد اینورتر تلویزیون

 

همان طور که ذکر شد وقتی برد اینورتر تلویزیون خراب شود بک لایت کار خود را نمی تواند انجام دهد در نتیجه خرابی در این برد سبب اختلالات بک لایت و خاموشی تلویزیون خواهد بود در چنین حالتی است که وقتی شما تلویزیون خود را روشن می نمایید به محض روشن شدن آن بک لایت تلویزیون خاموش خواهد شد.

ممکن است که تلویزیون به طور کامل خاموش نشود و قادر باشید تا صدای سیستم را از بلندگوهای تلویزیون بشنوید اما تصویری بر روی صفحه نمایش تلویزیون وجود نداشته باشد در صورتی که کمی دقت کنید متوجه می شوید که تصویر هست  اما بک لایتی برای روشن کردن آن‌ها در فعالیت نیست.

یکی دیگر از علائم خرابی برد اینورتر در تلویزیون سوسو زدن نور تصویر بوده که باید هر چه سریع تر آن را تعمیر نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر فلت پنل تلویزیون مارشال

بهتر است برد اینورتر تلویزیون را تعمیر کنیم یا تعویض؟

پاسخ این سوال که آیا برد اینورتر تلویزیون برای بازیابی کارایی سیستم باید تعمیر شود یا تعویض  باید توسط کارشناسان مجرب داده شود دقت کنید که پروسه تعویض اینورتر تلویزیون کمی برای تعمیرکارانی که مجرب نیستند پیچیده است در نتیجه به مراکز تعمیراتی ناشناس رجوع  نکنید به طور کلی خرابی اینورتر بسیار سریع قطعات اصلی تلویزیون را تحت تاثیر قرار دهد و سبب افزایش هزینه های ترمیم و بازیابی شود.

بنابر این زمانی که به ایراداتی که ذکر شد بر خوردید با یک تماس کارشناسان خدمات تعمیرات نمایندگی مارشال را در جریان بگذارید تا در کوتاهترین زمان ممکن با خدمات خود در محل به دیدن تلویزیون شما بیایند و آن را عیب یابی و تعمیر نمایند یا اینکه خودتان با تلویزیون خود به نمایندگی رفته و پس از چند روز تلویزیون تعمیر شده خود را تحویل بگیرید.

در ادامه مطالب شما را با توانایی که اخیرا در تلویزیونها افزوده شده آشنا خواهیم نمود.

شنیده شدن همزمان صدای تلویزیون از هدفون و از بلندگو

 

امروزه در تلویزیون های ال ای دی تلویزیون ال سی دی و … قابلیتی اضافه شده که در این قابلیت شما قادر خواهید بود تا صدای تلویزیون را از هدفون و از بلندگو به صورت همزمان بشنوید قابلیت مذکور برای شما این امکان را فراهم می کند که علاوه بر پخش صدای تلویزیون از بلندگوهای تلویزیون آن صدا را بتوانید از طریق هدفون نیز بشنوید.

در صورتی که  دستگاه شما از این قابلیت پشتیبانی می نماید شما می‌توانید همزمان زمانی که  دیگران صدای تلویزیون را از بلندگوها گوش می دهند شما در صورت تمایل هدفون خودتان را به تلویزیون متصل نمایید و از هدفون به صدای تلویزیون گوش دهید.

این مطلب را از دست ندهید   سوالات کاربران تلویزیون مارشال

در صورتی که تمایل دارید تا قابلیت پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و از بلندگو را فعال نمایید می توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکته: دقت کنید که این روش تنظیم به نوع تلویزیون شما بستگی داشته یا اینکه تلویزیون شما  بتواند ازA2DP  پشتیبانی کند.

فعال نمودن پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و از بلندگو

برای فعالسازی این قابلیت هدفون از طریق بلوتوث باید به تلویزیون متصل شود بنابراین تلویزیون ال ای دی شما باید قابلیت وصل شدن هدفون به تلویزیون را از طریق بلوتوث داشته باشد انواع تلویزیونهایی که دارای پشتیبانی بلوتوث A2DP هستند می‌توانند از دستگاه‌ های صوتی بلوتوث بهره ببرند.

در بخش زیر هر دو روش آموزش داده شده:

  1. برای تلویزیون هایی که از A2DP  پشتیبانی می کنند.
  2. برای تلویزیون ‌هایی که از  A2DP پشتیبانی ندارند.

حالت اول: در صورتی که تلویزیون ال ای دی شما دارای پشتیبانی از قابلیت A2DP است (یعنی همگام‌سازی صدا/تصویر در آن وجود دارد) قابلیت پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و از بلندگو [صدا در بلندگوهای تلویزیون ال ای دی و سایر دستگاه‌ها] را فعال نمایید برای این منظور دکمه HOME را فشار دهید بعد مسیر ]تنظیمات]‎ ‏— ‏[صدا] ‏— ‏[صدا[ را در بلندگو های تلویزیون و سایر دستگاه‌ها را انتخاب نمایید.

حالت دوم: در صورتی که تلویزیون ال ای دی شما از A2DP پشتیبانی نمی‌کند برای فعال کردن قابلیت پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و از بلندگو دکمه HOME را فشار داده و در ادامه  شما باید مسیر  [تنظیمات] ‏— ‏[صدا] ‏— ‏[اتصال بلندگوی هدفون] ‏— ‏[خاموش] را طی نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   آبخوردگی تلویزیون مارشال

نکته: دستگاه‌ های صوتی بلوتوث مانند هدفون بلوتوث نمی‌توانند به کار برده شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 15 =