نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رعایت نکاتی پیرامون تعمیر صدای تلویزیون مارشال

یکی از اشکالات پیش آمده در انواع تلویزیون ها صرف نظر از برند و فناوری ساخت آنها اشکال در صدای آنها است که در صورت بروز این اشکال صدایی از تلویزیون شنیده نشده یا این که صدای آن ضعیف و ناواضح است.

اصلی ترین علت بروز مشکل در صدای تلویزیون

بدیهی است با وجود چنین مشکلی کاربر لذتی از تماشای تصاویر و فیلم نشان داده شده در تلویزیون نخواهد برد و تماشای تلویزیون با این وضعیت در بعضی مواقع آزاردهنده نیز خواهد بود.

خوشبختانه اکثر مشکلات پیش آمده در بخش صدای تلویزیون با اندک دستکاری رفع می شوند و چندان جدی محسوب نمی شوند.

اصلی‌ترین علت بروز اشکال در صدای تلویزیون  ایراد در بخش مین برد دستگاه هست که در صورتی که تعمیر این قطعه و تعمیر صدای تلویزیون امکان پذیر  نباشد شما می توانید پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه و انجام هماهنگی های مورد نیاز برای تعویض مین برد دستگاه تلویزیون خود اقدام نمایید.

اثر خرابی مین برد بر روی صدای تلویزیون

اگر مشکل صدای تلویزیون دائمی است و با تغییر تنظیمات آن برطرف نمی شود احتمال خرابی مین برد بیشتر است.

مین برد تلویزیون جایی است که تمامی قطعات دستورات لازم را از آن کسب و اجرا می نمایند عملکرد مین برد در تلویزیون همانند مادربرد در کامپیوتر است و می توان آن را به منزله قلب تلویزیون به حساب آورد یکی از قطعاتی که با مین برد در ارتباط است سیستم صوتی تلویزیون است.

تعمیر مین برد تلویزیون

در واقع انتقال صدای خروجی از دستگاه تلویزیون توسط مین برد به اسپیکر است. اگر چناچه در این قطعه مشکلی رخ دهد سیستم صوتی از کار می افتد و تلویزیون صدایی منتشر نخواهد کرد خرابی مین برد امکان دارد کلی باشد و به تعویض نیاز داشته باشد و ممکن است تنها یک یا چند قطعه الکترونیکی آن خراب شده باشد و با تعویض آنها مشکل رفع شود.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل فوری برای خرابی صدای تلویزیون مارشال

اثر بهم ریختگی تنظیمات صوتی تلویزیون

گاهی دستکاری های ناخواسته و بدون آگاهی تنظیمات تلویزیون  امکان دارد تا در صدای آن مشکلی را به وجود آورد این موضوع مخصوصاً اگر با زبان تلویزیون آشنایی ندارید و تنظیمات مختلف آن را تغییر داده اید کار را برایتان دشوارتر خواهد نمود برای رفع این مشکل شما می توانید در صورتی که زبان دستگاه تلویزیون برایتان قابل درک است و یا دارای زبان فارسی می باشد به راحتی به منوی تنظیمات رفته و زبانه صدا را که معمولاً با تصویر بلندگو نشان داده می شود را باز نمایید.

در اینجا می توانید تمامی تنظیمات مربوطه را انجام دهید بهترین کار برای رفع مشکل صدای تلویزیون این است که تنظیمات را ریست نمایید یا به حالت Default بگذارید اگر با این کار مشکل صدا در تلویزیون رفع شد شما می توانید تنظیمات دلخواه خود را نیز اعمال نمایید.

خرابی بلندگو تاثیری بر صدای تلویزیون

خرابی اسپیکر یا بلندگو از دلایل دیگر صدا نداشتن تلویزیون است در صورتی که اسپیکر خراب شود یا سوکت های آن از جای خود کنده شده باشند در این صورت صدای تلویزیون با مشکل روبرو خواهد شد در این شرایط اگر تلویزیون دارای خروجی هدفون است شما می توانید صدای آن را از طریق هدفون گوش نمایید در صورتی که از آن صدا دریافت شد به احتمال زیاد بلندگوی تلویزیون شما از کار افتاده و باید آن را عوض کنید.

البته قطع شدن سیم یا سوکت های بلندگو نیز سبب قطع صدای تلویزیون می تواند شود که در این صورت هزینه تعمیر تلویزیون کمتر از تعویض کامل اسپیکر است.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیونهای 65 اینچ مارشال

اجرای مواردی برای رفع مشکل صدای تلویزیون

همانگونه که ذکر شد وجود ایراد در بخش مین برد دستگاه تلویزیون اصلی ‌ترین علت بروز اشکال در صدای تلویزیون است در صورتی که تعمیر این قطعه و تعمیر صدای تلویزیون امکان پذیر نباشد  پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه و انجام هماهنگی های مورد نیاز باید مین برد دستگاه را عوض کنید.

در صورتی که بررسی های کارشناسان درنمایندگی تعمیرات تلویزیون مارشال درستی عملکرد مین برد را تأیید نمود سایر قطعات دستگاه نظیر پاور، بلندگو و … را مورد آزمایش قرار خواهند داد تا در صورت نیاز آن را تعمیر و یا تعویض نمایند.

با این وجود توصیه کارشناسان در بخش تعمیر صدای تلویزیون اجرای موارد ذکر شده در بخش زیر قبل از مراجعه به تعمیرگاه تلویزیون و یا تماس با این مرکز است.

موارد ذکر شده در بخش زیر  به شما در تعمیر صدای تلویزیون کمک زیادی خواهد نمود.

  • اطمینان حاصل نمایید که منبع خروجی را به درستی تنظیم کرده اید.
  • اطمینان حاصل نمایید که منبع خروجی از فرمت تلویزیون پشتیبانی می نماید.
  • اطمینان حاصل نمایید که اتصال درست کابل های HDMI و کابل صدا درست باشد.
  • کابل را در صورت نیاز عوض کنید.
  • دستگاه خروجی صدا را تعویض نمایید.
  • اگر دستگاه خروجی تنها بر روی تلویزیون شما کار نکرد باید تلویزیون را تعمیر نمایید.
  • اگر دستگاه خروجی کار نمی کند آن را تعویض نمایید.
  • حالت خروجی صدا را روی تلویزیون تعریف نمایید.
  • اگر از منبع خارجی استفاده می نمایید و صدا دارای تاخیر است حالت تاخیر صدا را غیر فعال نمایید.
این مطلب را از دست ندهید   استفاده از Wi-Fi Direct به تلویزیون مارشال

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر صدای تلویزیون مارشال»

  1. آقای نوروزی.شماره ت.۰۹۱۸۹۰۹۶۴۵۶.ممنون

    سلام تلویزیون ما ارشال ۴۸ اینچ.اشکالش ااینه که صدا یک دفعه.قطع میشه.اما با خاموش و روشن کردن.صدا میاد ولی پس از چند دقیقه باز قطع میشه.مخصوصا اگر خونه گرم باشه قطع میکنه.لطفا راهنمای کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =