نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر تیونر تلویزیون مارشال

تیونر قطعه ی ناآشنایی برای بسیاری از کاربران عادی است اما این مسئله از اهمیت سلامت آن در ساختار تلویزیون کم نمی کند تعمیر تیونر تلویزیون باید تحت نظر کارشناسان مجرب باشد تا تلویزیون قدرت خود را در پخش تصاویر باکیفیت داشته باشد.

نقش تیونر در ساختار تلویزیون

اگر بخواهید از جوانب تعمیر تیونر تلویزیون بدانید ابتدا باید نقش این قطعه در ساختار تلویزیون را بدانید تیونر قطعه مهمی در هر تلویزیونی است که گیرنده دیجیتال داخلی دارد تیونر فرکانس های مختلف تصاویر طی پردازش های دیجیتال ویژه را به صدا و تصویر قابل پخش تبدیل می کند.

این بخش از تلویزیون یک برد پیچیده بوده که در کنار مین بُرد قرار دارد برای آنکه سیگنال در تبادل باشد ورودی آنتن مستقیما به تیونر تلویزیون متصل است تیونر به کمک اجزای خود امواج مرتبط با یک شبکه خاص را می یابد و به تصویر تبدیل می نماید بنابراین باید گفت که نمایش با کیفیت تصاویر هر شبکه به علت ساختار تیونر است.

چه زمان باید تیونر تلویزیون را تعمیر کنیم؟

تشخیص فرا رسیدن زمان تعمیر تیونر تلویزیون موضوع چندان واضحی برای کاربر نیست این بخش از تلویزیون هم مسیر با مین برد به فعالیت خود ادامه می دهد نشانه های خرابی تیونر و مین برد می توانند مشابه هم باشند زمان تعمیر مین برد یا تیونر باید کاملا با انجام مراحل عیب یابی ریزبینانه در نمایندگی تعمیرات تلویزیون مارشال مشخص شود.

از اصلی ترین نشانه خرابی تیونر و مین برد قطع و وصل شدن طولانی تصویر تلویزیون است که زمانی که تصویر تلویزیون شما مرتبا قطع و وصل شود باید سریع دستگاه را خاموش نمایید تا از شدت مشکل موجود در دستگاه تلویزیون جلوگیری شود  ولی جای نگرانی وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه نمایش تلویزیون مارشال

تعمیر تیونر تلویزیون بهتر است یا تعویض آن ؟

اگر آسیب وارد شده بر تیونر تلویزیون بر طبق تشخیص کارشناسان و تعمیرکاران امکان تعمیر نداشته باشد باید که آن را تعویض نمود اما در اکثر مواقع تعمیر تیونر تلویزیون برای رفع اختلالات اجزای آن بسنده می کند در هر صورت برای رفع اختلالات تیونر باید ساختار فنی اجزای تیونر تلویزیون از جمله دوال گیت  آی سی  TDA5331 سه ترانزیستور  MOSFET  آی سی  SDA3202 فیلترهای جدا کننده و فیلتر میان گذر خروجی توسط تعمیرکار تجزیه و تحلیل شود.

با استفاده از سرویس های تعمیر در محل نمایندگی تعمیرات تلویزیون مارشال پروسه تعویض یا تعمیر تیونر تلویزیون را در سطح کیفی بی نظیری خواهید داشت به طوریکه بدون هیچ گونه افت کیفیتی تلویزیون قادر به دریافت فرکانس ها و تبدیل آن ها به تصاویر واضح و شفاف خواهد بود.

پرش تصویر تلویزیون

پرش تصویر تلویزیون و یا لرزش تصویر تلویزیون به سمت بالا یا پایین صفحه نمایش ممکن است رخ دهد در هر حالت دلایل مختلفی باعث بروز این اتفاق می شود و نشانگر ایراد خاصی در دستگاه است.

پرش تصویر در هر مدل از تلویزیون ها و در هر نوع برندی ممکن است رخ دهد اگر چنانچه مشکل پرش تنها یک بار رخ داد جای نگرانی نبوده ولی در صورت تکرار و پرش مکرر تصویر یا سو سو زدن آن باید دستگاه تلویزیون را مورد بررسی قرار داد و قطعات مرتبط با صفحه نمایش را عیب یابی نمود.

چه عواملی بر پرش تصویر تلویزیون اثر می گذارد؟

ممکن است قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون دارای علل مختلفی باشد به طور کلی تصویر تلویزیون را با معیاری به نام Image Flicker می سنجند که برای اینکه تصویری به نمایش گذاشته شود در Image Flicker الگوهای روشنایی نمایشگر شروع به انجام محاسبات و کم و زیاد کردن نور می نمایند که این عمل به شکل نوارهای عمودی در تست هستند که چنانچه این نوارها مطابق استاندارد پیش نروند شما شاهد پرش تصویر تلویزیون خواهید بود.

این مطلب را از دست ندهید   روش های متداول مراقبت از تلویزیون

دلایل مختلف باعث پرش تصویر تلویزیون

  1. ضعیف شدن پنل تلویزیون

از مهمترین دلایل پرش یا لرزش تصویر تلویزیون ضعیف شدن پنل و یا ایجاد اختلال در عملکرد آن است. پنل اصلی ترین قطعه تلویزیون محسوب می شود و بیش از نیمی از ارزش تلویزیون را پنل یا صفحه نمایش تشکیل می دهد که اگر این قسمت دچار مشکل شود تلویزیون یا تصویر نخواهد داشت و یا با قطع و وصل شدن تصویر روبرو خواهد شد.

  1. خرابی لامپ های تصویر تلویزیون

لامپ تلویزیون با ایجاد روشنایی مورد نیاز نقش بسزایی در نمایش تصویر دارد اگر لامپ تصویر تلویزیون ایراد داشته باشد تصویر محو می شود و یا قطع و وصل خواهد شد یکی از مهمترین دلایلی که باعث خرابی لامپ ها خواهد شد کار کردن بیش از حد تلویزیون بوده اگر تلویزیون مرتباً روشن بماند گرمای زیادی در قطعات آن تولید شده و افزایش تدریجی حرارت تلویزیون به قطعات آن آسیب جدی می زند که معمولاً لامپ تصویر تأثیر بیشتری از این موضوع را بر عهده دارد.

3.     مشکل در پاور و منبع تغذیه

ایراد در پاور و منبع تغذیه تلویزیون نیز در پرش تصویر تلویزیون نقش دارد پاور تأمین انرژی الکتریکی دستگاه را برعهده داشته و در صورت خرابی می تواند اجزای مختلف آن را با دچار مشکل کند البته توجه داشته باشید خرابی پاور علائم دیگری نیز می تواند داشته باشد برای مثال در صورتیکه تلویزیون روشن نشده و یا خاموش و روشن شود در صورت خرابی منبع تغذیه تعمیر و یا تعویض آن در دستور کار متخصصان فنی قرار خواهد گرفت.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات تصویر در تلویزیون مارشال

4.     خرابی مین برد تلویزیون

مین برد از قطعات مهم در تلویزیون است و ارتباط تمامی اجزا با یکدیگر را میسر می نماید مین برد متشکل از قطعات مختلفی بوده که هر کدام وظیفه خاصی دارند صفحه نمایش در ارتباط مستقیم با مین برد بوده و در صورت خرابی یکی از قطعات مین برد امکان دارد تصویر تلویزیون با مشکل مواجه شود که برای رفع این مشکل باید قطعات معیوب مین برد را عوض نمود و در صورت سوختن یا نیم سوز شدن آن مین برد را کلا عوض نمود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 4 =