نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سوالات کاربران راجع به ایرادات تلویزیون مارشال

در صورتی که برای تلوزیون شما مشکلاتی مانند موارد زیر به وجود آمد می‌توانید با مطالعه راه حل های زیر تلویزیون خود را تعمیر نمایید.

8 مشکل و راه حل

در زیر 8 مشکل و راه حل هر کدام برایتان آورده شده است:

  1. زمانی که قسمتی از تصویر تیره شود

پاسخ: اگر صفحه ضربه نخورده این مشکل می‌تواند از بک لایت باشد که با خاموش شدن قسمتی از LED BAR مشکل بوجود خواهد آمد که در صورت وجود قطعات مورد نیاز می تواند آن را تعمیر نمایید.

در صورتی که این مشکل بر اثر ضربه خوردگی باشد احتمالا شما به تعویض تمام پنل نیاز دارید که هزینه‌ آن بالا بوده که در نهایت توصیه می‌شود توسط کارشناس فنی بازرسی شود.

  1. یک رنگ غیر عادی به تمام صفحه افزوده شده است

پاسخ: در صورت وجود و بروز چنین مشکلی باید به طور کامل پنل را تعویض کنید  این در حالی است که تعمیر پذیر نیست. مشکل به وجود آمده را می‌توان در (Liquid) پنل دید که از اجزای اصلی پنل محسوب می شوند و در مورد هزینه تعمیر این مورد می‌توان چنین براورد کرد که بین ۸۰ الی ۹۰ درصد قیمت کل دستگاه تلویزیون هست.

  1. وجود یک نقطه سفید در تصویر تلویزیون

پاسخ: در برخی از موارد در تصویر یک یا چند نقطه سفید و نورانی دیده می شود که باید بدانیم دستگاه تلویزیون در اصطلاح دچار پیکسل سوختگی شده یعنی که عملکرد تمام اجزای مرتبط با هم برای اینکه پیکسل به نقطه‌ای رنگی تبدیل شود و در ایجاد تصویر کمک نماید درست عمل نکرده و باعث مشکل می شود.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیون 32 اینچ MARSHAL ME-3237 LED TV

در نتیجه پیکسل روشن مانده و حالت نقطه سفید به خود گرفته که یه راهکار خاصی برای رفع این مشکل وجود نداشته مگر اینکه پنل به طور کامل عوض شود که بسیار هزینه‌بر هست.

  1. زمانی که تصویر دوتایی شده است

پاسخ: زمانی که تصویر دوتایی شده و یا دچار اختلال و به هم ریختگی شده به معنای آن است که پنل اصلی با مشکل رو به رو شده و همچنین احتمال وجود مشکل در بورد TCON نیز وجود خواهد داشت در این مورد حتما جهت تعیین دقیق مشکل به بازدید توسط تکنسین نیاز دارید.

  1. وقتی که صفحه (پنل) شکسته است

پاسخ: هیچ راهکاری برای تعمیر این مشکل وجود ندارد و به تعویض کامل پنل نیاز دارید که هزینه‌ آن تا ۸۰ الی ۹۰ درصد قیمت کل دستگاه تلویزیون خواهد بود.

  1. زمانی که صفحه ضربه خورده است

پاسخ: در صورت وارد شدن ضربه به صفحه و یا برخورد شی نوک تیز با صفحه تصویر دچار مشکلاتی خواهد شد که برای رفع شدن تمام آنها به تعویض کامل پنل نیاز دارد.

از مشکلات به وجود آمده می توان خط روی تصویر و تیره شدن تصویر را نام برد.

  1. وجود اشکال قطع و وصل شدن لحظه ای صفحه نمایش تلویزیون

پاسخ: این  اشکال در بیشتر موارد زمانی اتفاق خواهد افتد که تلویزیون از طریق پورت HDMI به دستگاه گیرینده دیجیتال و یا دستگاه‌های مشابه دیگری متصل باشد.

وقتی که در منزل از یک وسیله برقی با توان بالا مانند: ماشین لباسشویی  آبمیوه‌گیری و یا لوازم مشابه که دارای موتور هستند استفاده می‌نمایید به دلیل آنکه تولید نواسانات مغناطیسی می کند باعث ایجاد نویز در وسایل دیجیتال خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل خرید و عدم خرید تلویزیون با کیفیت 4K

همین نویز ایجاد شده در لوازم دیجیتال (لوازمی که مانند تلویزیون است) باعث بروز ایراداتی در تلویزیون می‌شود که نمونه بارز آن قطع شدن لحظه‌ای تلویزیون خواهد بود.

این اتفاق را اکثرا به دلیل استفاده از کابل‌های HDMI با کیفیت پایین دانسته اند زیرا کیفیت کابلی که در تلویزیون مورد استفاده شده پایین بوده  و قابلیت نویز گیری ندارد که همین دلیل باعث می شود تا در برابر نواسانات مغناطیسی نتواند به درستی کار نماید و باعث ایجاد نویز در تصویر (قطع وصل شدن تصویر) خواهد شد.

به عنوان مثال در صورتی که کابل برق را از کنار سیم تلفن بگذرانید باعث ایجاد نویز در هنگام مکالمه شده و یا اگر سیم برق از کنار سیم‌ های آیفون تصویری عبور داده شده باشد تصویری بی کیفیت همراه با نویز را مشاهده خواهید نمود.

  1. جریان برق در لوازم دیجیتال می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

برای حل این مشکل در تلویزیون‌ ها 2 راه حل وجود دارد:

  1. مانند قدیم از کابل های AV  و یا سه فیش استفاده نمایید که این روش زیاد جالب نبوده و هم باعث می شود تا کیفیت تصویر پایین آید همچنین در هنگام استفاده از لوازم برقی تصویر دچار پرش و یا نویز خواهد شد.
  2. شما  از یک کابل HDMI با کیفیت بالا و همچنین شیلد دار می توانید استفاده  نمایید.

توجه داشته باشید که کابل‌های HDMI که در بازار وجود دارد دارای تنوع زیادی بوده و حتما باید از نوع شیلد دار که دارای قابلیت نویزگیری است استفاده نمایید.

نکته دیگر این است که شما تا جایی که می‌توانید از کابل‌های کوتاه استفاده نمایید و حتی المقدور باید از رد شدن کابل HDMI از کنار کابل برق خودداری نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه صفحه تلویزیون را تمیز کنیم

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =