نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پیشگیری از سیاه شدن تصویر تلویزیون مارشال

سیاه شدن تصویر تلویزیون یکی از اشکالات مشاهده شده  است که در این وضعیت بخشی از تصویر و یا تمامی آن سیاه خواهد شد و صفحه نمایش تلویزیون به صفحه‌ای سیاه تبدیل خواهد شد که علت بروز این اشکال (یعنی سیاه شدن تصویر تلویزیون) به نوع و تکنولوژی تلویزیون بستگی دارد.

به عبارتی دیگر می توان گفت که منشأ این اشکال تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که تکنولوژی تلویزیون از نوع ال سی دی یا ال ای دی و یا پلاسما و یا اولد است.

علت دیگری که سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود پنل تلویزیون است که در بخش ‌های بعدی  مفصلاً  آن را بررسی خواهیم نمود.

سیاه شدن تصویر تلویزیون به هر دلیل که رخ دهد مهم‌ترین نکته در تعمیر آن مستلزم استفاده از پیشرفته ‌ترین تجهیزات عیب‌ یابی و حضور کارشناسانی مجرب خواهد بود چون در غیر اینصورت این امکان وجود دارد که منشأ اشکال پیش آمده به درستی تشخیص داده نشود و تلویزیون به دلیل دستکاری ‌های نادرست خرابی دو چندانی خواهد شد.

در ادامه مطالب برخی از رایج ترین علل سیاه شدن تصویر تلویزیون آورده خواهد شد که البته علل ذکر شده مربوط به تلویزیون ال ای دی خواهد بود.

چه اتفاقاتی رخ می دهد که تصویر تلویزیون سیاه می شود؟

  1. خرابی بک لایت

نخستین و مهم‌ترین علتی که ممکن است تا تصویر تلویزیون شما سیاه شود خرابی بک لایت است زمانی که بک لایت تلویزیون ال ای دی دچار ایرادی شود شما بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون لکه‌هایی سیاه و تیره را خواهید دید.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین راه حل برای اندازه تصویر تلویزیون مارشال

در صورت بروز چنین اشکالی یعنی خرابی بک لایت در تلویزیون باید به سرعت آن را تعمیر نمایید چرا که خرابی بک لایت در یک بخش باعث پخش ولتاژ لامپ ‌های معیوب در میان لامپ های سالم شده و در نهایت به زودی تمامی صفحه نمایش تلویزیون را دچار مشکل خواهد کرد (نشانه خرابی بک لایت خاموش و روشن شدن صفحه تلویزیون است).

  1. خرابی پنل تلویزیون

دومین علتی که  باعث می شود تا تصویر تلویزیون شما سیاه شود خرابی پنل تلویزیون هست  وقتی که بخش ماژور یا لیکوئید در پنل تلویزیون شما دچار خرابی شود این امر سبب می شود تا تصویر تلویزیون و صفحه نمایش ال ای دی شما سیاه شود.

پنل های تلویزیون طول عمر محدودی دارند و باید پس از پایان یافتن طول عمر آنها را تعویض نمود.

  1. سوختگی و مردگی پیکسل

سوختن پیکسل یکی از عللی است که سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون خواهد شد البته شرکت ‌های سازنده تلویزیون در طول سالهای اخیر در طراحی و تولید این دستگاه فناوری ‌های نوینی نظیر QLED و SUHD را بکار برده‌اند تا میزان سوختگی پیکسل تلویزیون کاهش یابد.

در صورت بروز مشکل سوختگی پیکسل برای بهسازی تلویزیون بهتر است تا قطعه معیوب را تعویض نمایید.

برای دریافت سرویس ‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این سوختگی پیکسل می توانید در مراکز تعمیرات تلویزیون حضور یافته و آن را دریافت نمایید.

تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون به چه صورت است؟

تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون غالباً با تعمیرات بک لایت ارتباط مستقیمی دارد به عبارتی دیگر همانطور که پیشتر گفته شد بُروز اشکال در بک لایت تلویزیون سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون می شود که اگر بخش بک لایت تلویزیون دچار مشکل شود لکه های تاریک و سیاه در صفحه نمایش این تلویزیون دیده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   آنچه باید در مورد تلویزیون های LED بدانید

بروز اختلال در بک لایت بر اثر روشن بودن مداوم تلویزیون و زیاد بودن نور ال ای دی تلویزیون رخ خواهد داد.

جهت پیشگیری از سیاه شدن تصویر تلویزیون چه باید کرد؟

جهت پیشگیری از بروز خرابی بک لایت و به سبب آن سیاه شدن تصویر تلویزیون بهتر است تا با رعایت نکات زیر از آن پیشگیری نماییم:

  1. تلویزیون خود را برای مدت طولانی روشن نگذارید
  2. نور ال ای دی آن را نیز چک کنید که بیش از اندازه نباشد.
  3. در تعمیر بک لایت تلویزیون در صورتی که لامپ های ال ای دی خراب شده بخش ماژور و صفحات پولاریزه را بردارید.
  4. در مرحله بعدی لامپهای معیوب را شناسایی نموده و لامپ های سالمی را جایگزین آنها نمایید.

نکته: در غالب تعمیرات بک لایت تلویزیون چون صفحه ماژور برداشته می شود و ضخامت این بخش پایین است احتمال دارد تا پنل بشکند به همین دلیل در مراکز تعمیرات تلویزیون از تعمیر این بخش صرف نظر می نمایند و پنل جدیدی را جایگزین پنل قبلی می نمایند.

آشنایی با ارائه خدمات تعمیرات تلویزیون مارشال

گروه تعمیر تلویزیون مارشال به صورت یک تیم تخصصی عمل نموده و این تیم دوره های تخصصی تعمیرات تلویزیون مارشال را سپری نموده اند و تا به امروز در تعمیر تلویزیون مارشال دارای تجربه بالایی هستند به طوری که مشکلات شما را رفع خواهند نمود مگر اینکه خودتان از تلویزیون به خوبی مراقبت نکنید که در چنین شرایطی هر تلویزیونی با مشکل روبرو می شود و خدمات تعمیرات تلویزیون مارشال با یک بار تجربه نمودن شما برای تعمیر تلویزیون کفایت نخواهد کرد.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیون 32 اینچ MARSHAL ME-3237 LED TV

شما فقط به برقراری یک تماس نیاز دارید تا در اسرع وقت از خدمات تعمیرات تلویزیون مارشال بهره مند شوید این در حالی است که پس از تماس شما به مرکز تعمیر تلویزیون مارشال کارشناس مربوطه با انجام برخی بررسی های لازم زمان مشخصی را به شما اختصاص داده و در همان روز هماهنگی های لازم را برای حضور در محل شما انجام خواهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =