نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه‌ای که به تدریج کم‌نور می‌شود، تلویزیون مارشال مارشالی که وقتی آن را روشن می‌کنید سوسو می‌زند، یا نمایشگری که قبل از تاریک شدن هوا چشمک می‌زند، همگی نشان‌دهنده یک LCD با نور پس‌زمینه ضعیف هستند. اکثر صفحه نمایش های LCD به نور پس زمینه شخص ثالث نیاز دارند، بنابراین در برخی مواقع باید با خرابی لامپ LCD صفحه نمایش خود مقابله کنید.

خرابی لامپ LCD

انواع نور پس زمینه

کریستال های مایعی که پیکسل ها را روی نمایشگر LCD تشکیل می دهند، انتقال دهنده هستند. این بدان معنی است که آنها توانایی نورپردازی خود را ندارند و به نور پس زمینه شخص ثالث نیاز دارند. صفحه نمایش های LCD از دو نوع لامپ برای نور استفاده می کنند. اولین مورد یک نور پس زمینه LED است. مخفف دیود ساطع کننده نور، یک لامپ LED تا 50000 ساعت طول عمر دارد و بعد از آن دچار خرابی لامپ LCD می شود. نوع نور پس زمینه کم مصرف، لامپ فلورسنت کاتد سرد یا CCFL است. نور پس زمینه CCFL بین 20000 تا 40000 ساعت دوام دارد. با میانگین عمر تلویزیون مارشال مارشال LCD تا 100000 ساعت، بدون توجه به نوع لامپی که دستگاه شما نیاز دارد، به احتمال زیاد قبل از تعویض صفحه باید نور پس زمینه خود را تعویض کنید.

صفحه نمایش کم نور

یکی از سه نشانه اصلی خرابی نور پس زمینه، کم نور بودن صفحه LCD است. اگر متوجه شدید صفحه نمایش LCD شما تیره به نظر می رسد، تنظیمات روشنایی و کنتراست خود را در تلویزیون مارشال مارشال بررسی کنید. اگر با افزایش این تنظیمات، صفحه نمایش روشن نمی شود، یا فقط آن را به طور موقت روشن می کند، احتمالاً لامپی که صفحه نمایش شما را روشن می کند، از کار می افتد و دچار خرابی لامپ LCD می شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت از کار افتادن ناگهانی نور پس زمینه تلویزیون مارشال

سوسو زدن صفحه نمایش و خرابی لامپ LCD

دومین علامت کلیدی خرابی لامپ LCD، سوسو زدن صفحه نمایش است. درست مانند صفحه نمایش کم نور، نور پس زمینه در حال مرگ تنها دلیل بالقوه این مشکل نیست. سیم برق و سایر کابل های متصل به تلویزیون مارشال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطع سیگنال یا قطع شدن مدار برق منبع مشکل نیست.

صفحه نمایش سیاه

سومین علامت اصلی نور پس‌زمینه در حال مرگ، تلویزیون مارشال است که روشن می‌شود، اما فقط برای یک ثانیه، قبل از اینکه به رنگ سیاه درآید. در این حالت، تلویزیون مارشال شما همچنان روشن است. نور پس زمینه آن صفحه را روشن نمی کند و در نتیجه تاریکی می شود. شما می توانید صدا را بشنوید، اما هیچ تصویری را نخواهید دید. منبع تغذیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه دوشاخه ها به درستی وصل شده اند.

تعمیر خرابی لامپ LCD

می توانید نور پس زمینه مرده یا در حال مرگ را جایگزین کنید. این فرآیند نه تنها به تخصص الکتریکی، بلکه به تجربه لحیم کاری نیز نیاز دارد. تعویض فقط باید توسط یک حرفه ای یا فردی با مهارت های سطح حرفه ای انجام شود. اگر تعویض لامپ مرگ منجر به منبع نور قوی و پایدار نشد، ممکن است اینورتر منبع مشکل باشد. یک اینورتر برق هر دو چراغ LED و CCFL را تامین می کند. وقتی از کار بیفتد، جریان برق قطع می شود و علائمی مشابه خرابی لامپ LCD از کار افتاده ایجاد می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =