نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت قاطی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی

گاهی اوقات ممکن است تصویر تلویزیون شما بسیار نا واضح باشد، و یا رنگ ها در تلویزیون بهم ریخته دیده شوند. در این صورت باید تلویزیون توسط یک تعمیر کار متخصص تعمیر تلویزیون بررسی شود. و در صورت نیاز دستگاه تعمیر شود. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با علت قاطی شدن رنگ در تلویزیون ال ای دی بحث کنیم. بنابراین اگر تلویزیون شما، دارای رنگ های عجیب و غریب و یا پخش شدن رنگ می باشد، خواندن این مقاله از مرکز تعمیر لوازم خانگی دیبا پشتیبان ایرانیان می تواند شما را در جهت یافتن مشکل، کمک کند. علاوه بر این ما در ادامه ی مبحث علت قاطی شدن رنگ در تلویزیون LED به ارائه ی راه حل هایی ساده جهت رفع ایراد مشکل قاطی شدن و به هم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی پرداخته ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

مشکلات مربوط به پنل تلویزیون LED

پنل تلویزیون یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های تلویزیون محسوب می شود، خرابی این قسمت می تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی در تلویزیون شود، یکی از این مشکلات می تواند، قاطی شدن رنگ در تصویر تلویزیون ال ای دی باشد. در صورتی که پنل تلویزیون شما هنگام تمیز کردن، آب بخورد و یا جسمی به سمت تلویزیون پرتاب شود و یا به واسطه ی بازی کودکان آسیب ببیند، پنل تلویزیون شما خراب می شود.  تعمیر پنل تلویزیون کاری بسیار تخصصی می باشد و تعویض آن نیز بسیار پر هزینه می باشد.

چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟

در صورتی که پنل ضربه بخورد و یا بنا به هر دلیلی آسیب ببیند، ممکن است ترکیب رنگی در تلویزیون به خوبی انجام نشود و در نتیجه تصویر روی صفحه نمایش تلویزیون به رنگ سبز دیده شود.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای خرید تلویزیون نسل جدید

مشکلات بک لایت تلویزیون LED

یکی دیگر از علت های قاطی شدن رنگ در تلویزیون LED، می تواند وجود مشکلاتی در بک لایت باشد، در این صورت علاوه بر بهم ریختگی رنگ ها، ممکن است قسمتی از تصویر در تلویزیون کم نور تر و قسمتی دیگر تیره تر باشد. در صورتی که بک لایت نیاز به تعویض داشته باشد، و این قطعه در بازار موجود نباشد، به ناچار مجبور هستید که کل دستگاه را عوض کنید.

سوختن پیکسل های تلویزیون

هر پیکسل برای نمایش تصویر به یکی از ۳ رنگ قرمز، سبز و آبی  (RGB) در می آیند. این پیکسل ها به وسیله ی ترانزیستور ها کنترل می شوند. در صورتی که پیکسل ها بسوزند، آن نقطه در تلویزیون به رنگ مشکی دیده می شود. برای این که متوجه شوید که پیکسل ها در تلویزیون شما سوخته اند یا خیر، باید تلویزیون شما توسط یک تکنسین متخصص بررسی شود.

 در صورتی که تصویر تلویزیون شما قرمز باشد، این بدین معناست که یکی از پیکسل های تلویزیون همیشه روشن است. این مشکل بخاطر این رخ می دهد که ترانزیستور هیچ برقی را دریافت نمی کند، و به این ترتیب نور از لایه ی  RGB عبور نمی کند و پیکسل به رنگ اصلی خود که قرمز رنگ می باشد، نمایش داده می شود.

روش های رفع عیب قاطی شدن رنگ در تلویزیون LED

سیگنال های ویدئویی به طور کلی به دو جنبه ی مختلف دسته بندی می شوند. اطلاعات مربوط به درخشندگی و اطلاعات مربوط به رنگ تصویر. در صورتی که مشکلاتی در رنگ تصویر به وجود بیاید، شما می توانید با چند روش و تست ساده مشکل را رفع کنید. گام ها روش هایی وجود دارند تا با استفاده از آن ها بتوانید مشکل قاطی شدن رنگ و تصویر در تلویزیون ال ای دی را رفع کند.

این مطلب را از دست ندهید   10 راه حل آسان برای لرزش تصویر تلویزیون مارشال

بنابراین هم شما و هم تکنسین ها می توانند ابتدا این روش ها و گام ها را انجام دهید تا مشکل تلویزیون ال ای دی شما بر طرف شود. همچنین اگر با انجام این مراحل، مشکل تلویزیون شما رفع نشد. بهتر است تا تلویزیون حتما توسط فرد متخصص بررسی شود. ما در ادامه به بیان روش هایی که در رابطه با علت قاطی شدن رنگ در تلویزیون دخیل هستند، می پردازیم.

گام هایی جهت رفع مشکل قاطی شدن رنگ در تلویزیون LED

ابتدا سیم برق تلویزیون را از پریز برق جدا کنید و آن را به یک پریز برق دیگری وصل کنید. علت این کار، این است که، پریز برق فعلی ممکن است، تداخلاتی ایجاد کند و باعث تیرگی در صفحه نمایش شود. همچنین می توانید از یک محافظ نیز استفاده کنید. این کار اغلب باعث می شود تا تداخلات الکترونیکی از بین بروند.

همچنین بهتر است تا وسایل الکترونیکی مجاور تلویزیون را دور کنید، زیرا تجهیزات الکترونیکی و لوازم خانگی، اغلب باعث اختلالات در برق می شوند و همین موضوع باعث می شود تا تصویر تلویزیون تحت تاثیر قرار بگیرید و شما شاهد تصویر مبهم باشید.

در این مرحله باید اتصالات کابل بین تلویزیون و جعبه ی کابل را بررسی کنید. و مطمئن شوید که از کابل های صحیح استفاده شده باشد. در تلویزیون های با کیفیت بالا از کابل های HDMI که به طور خاص برای انتقال سیگنال های با کیفیت بالا به تلویزیون طراحی شدند، استفاده کنید. همچنین از کابل های RCA در این نوع تلویزیون ها استفاده نکنید. اتصالات RCA معمولا به رنگ قرمز، سفید و زرد هستند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال در دقیقه

ویژگی کاهش صدای دیجیتال در تلویزیون را خاموش کنید، سعی کنید از تنظیمات طبیعی و نرمال برای صفحه نمایش تلویزیون استفاده کنید، گاهی اوقات استفاده از تنظیمات سطح روشنایی و سایر تنظیمات مربوط به تصویر در تلویزیون، باعث می شود در کیفیت تصویر تداخل ایجاد شود.

همچنین اگر تمایل دارید تا تلویزیون شما به حالت تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردد، هنگامی که تلویزیون روشن است، فلش بالا را روی کنترل تلویزیون فشار دهید و نگه دارید و سپس دکمه ی پاور را فشار دهید. سپس دکمه ها را رها کنید. در این صورت تلویزیون شما، به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز نشانی می شود.

تنظیمات پیش فرض تصویر، همیشه در تلویزیون ها بهترین تصویر را ارائه نمی کنند، به خصوص هنگام استفاده از دستگاه های بازی، یا پخش فیلم های فلش و… احتمالا نیاز است تا تنظیمات خاصی در تلویزیون ها انجام شود. بنابراین در این صورت می توانید تنظیمات دلخواهتان را اعمال کنید تا مشکلات مربطو به رنگ تصویر بهیود یابد

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + پنج =