نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طریقه نصب براکت دیواری تلویزیون بر روی دیوار

براکت دیواری (پایه نگهدارنده) را برای انواع تلویزیون های ال ای دی – ال سی دی – پلاسما و .. مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوان آنها را بر روی دیوار یا سقف نصب نمود.

منظور از براکت دیواری تلویزیون چیست؟

پایه دیواری برای نصب انواع تلویزیون ها با فاصله   کم 40 mmاز دیوار است که توصیه می شود  از سایز “22 تا “84 برای تمام تلویزیون های  و خصوصا برای برند های سامسونگ، سونی، ال جی …  و یا کلیه تلویزیون ها استفاده شود.

این مدل ها دارای توانایی استفاده در سه حالت ثابت متحرک  و بازویی  هستند حداقل و حداکثر فاصله نصب با استفاده از براکت یا پایه متحرک از محل نصب (دیوار، سقف، رومیز، زمین) می تواند بین 1.5cm تا 200cm  قرار داشته باشد که حداقل و حداکثر فاصله های نصب بستگی به نوع مدل پایه داشته و این فاصله متفاوت و متغیر است.

گروهی از براکت دیواری تلویزیون متحرک دارای قابلیت تمام جهات هستند که حرکت آنها به شکل حرکت بالا و پایین  ( Tilt ) چپ و راست  ( Swivel )همچنین گردشی ( Rotate ) هست و همچنین قیمتشان مناسب بوده و در آن استاندارد VESA رعایت شده است.

طرح های مختلفی از این براکت ها در بازار وجود دارند که از ترکیب آهن و آلومینیوم ساخته شده اند و بهترین گزینه برای تلویزیون هایی از قبیل  مارشال سامسونگ سونی ال جی ایکس ویژن  ایسوس شارپ فیلیپس پاناسونیک و اسنوا و غیره هستند.

 نکته: هنگام خرید براکت سایز و فاصله سوراخ های پیچ ها اهمیت دارد و ابعاد و فاصله دربراکت ها متفاوت بوده و تنها سایز تلویزیون ملاک نیست.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال در دقیقه

تولید و طراحی براکت دیواری یا پایه دیواری تلویزیون سری TWM بیشتر برای تلویزیون با سایز “32 به بالا است.

در چند نمونه از آنها می توان انواع مانیتور LED و یا تلویزیون LCD از سایز “17 به بالا را نیز نصب نمود.

پایه تلویزیون متحرک تمام جهات به گونه ای نصب می شود که حرکت بالا و پایین حول محور X یا Tilt و حرکت چپ و راست حول محور Y یا Swivel دارد که در بعضی از آنها توانایی چرخش حول محور Z یا Rotate نیز امکان پذیر است.

براکت دیواری تلویزیون متحرک تمام جهات TWM  پایه های LCD arm دارای فاصله نصب بین 35mm تا 650mm  از دیوار بوده که در نوع خود منحصر به فرد است.

براکت دیواری تلویزیون متحرک تمام جهات

اعداد نوشته شده در براکت تلویزیون بعد از سری TWM حداکثر فاصله نصب براکت تلویزیون از دیوار را بر حسب میلیمتر نشان می دهد  که هر چقدر این اعداد بزرگتر باشد نشان دهنده آن است که فاصله نصب از دیوار بیشتر بوده و امکان حرکت چپ و راست Swivel نیز بیشتر است.

به عنوان مثال در براکت دیواری تلویزیون TWM-625 یعنی پایه دیواری که برای نمایشگرهای سایز “32 به بالا طراحی شده و حداکثر فاصله نصب آن از دیوار 625 میلیمتر است که با توجه به حد فاصل بسیار زیاد از دیوار امکان گردش تلویزیون LCD حول محور عمودی Swivel تا زاویه 90 درجه برای کاربر وجود دارد.

نحوه نصب براکت دیواری تلویزیون به چه صورت است؟

طریقه یا نحوه نصب براکت دیواری بسیار ساده بوده و در هر نوع از پایه تلویزیون تجهیزات و راهنمای نصب در آن موجود است و کاربرانی که اطلاعات فنی کمی هم در این مورد داشته باشند قادرند تا با مطالعه راهنما و ابزارهای ساده ( پیچ گوشتی، دلر، مته مخصوص دیوار ) نصب تلویزیون بر روی پایه دیواری را انجام دهند فقط در بعضی از تلویزیون های سنگین وزن یا سایز بالای “55 باید هنگام نصب از شخص دیگری نیز کمک خواست.

این مطلب را از دست ندهید   آبخوردگی پنل تلویزیون مارشال

برای نصب براکت دیواری بر روی دیوار از قدرت دیوار باید مطمئن شوید به گونه ای که دیوار منزل یا محل کار شما بتواند  وزن پایه و نمایشگر را تحمل کند در غیر این صورت باید ساختار محل نصب براکت دیواری یا پایه دیواری تلویزیون عوض شود.

هیچگاه تلویزیونی را که دارای وزن بیشتری از وزن درج شده در کاتالوگ محصول است را بر روی پایه دیواری نصب نکنید چون امکان دارد که تلویزیون یا براکت خراب شده و یا باعث بروز صدمات انسانی شود.

نکته: عدم استفاده مناسب از تجهیزات ایمنی و ابزار های لازم  موجب بروز صدمات و جراحات جدی خواهد شد.

چگونه کابل ها را پنهان کنیم؟

زمانی که تلویزیون خود را روی براکت دیواری تلویزیون نصب نمودید یک روزه کابل ها را می توانید جمع آوری نموده و آنها را پنهان نمایید که برای این کار چند گزینه پیش رو دارید.

بهترین گزینه نصب کیت مخصوص است که با استفاده از کابل برق الکتریکی و همچنین یک لوله اختصاصی برای تغذیه کابل های دیگر در پشت دیوار امکان پذیر استو

با این کار می توانید تلویزیون را در جایی که سوکت دارد وصل نموده و بقیه کابل ها را در نزدیکی پایه قرار دهید و به دستگاه های مربوط وصل نمایید این کار نیز به دانش فنی الکتریکی نیاز دارد بنابراین اگر حس می کنید که توانایی انجام این کار را ندارید حتما از یک برق کار برای انجام کار کمک بخواهید.

اگر نمی خواهید در دیوار خود سوراخ های زیادی ایجاد نمایید ساده ترین روش متصل نمودن وسیله پنهان کننده سیم است که به راحتی به دیوار وصل می شود و کابل ها به کمک آن پنهان خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   علت قاطی شدن و بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی

نکته: این وسیله کابل ها را به طور کامل پنهان نمی کند ولی از کابل های آویزان بسیار تمیز تر است.

2/5 (3 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − ده =