نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه نصب تلویزیون مارشال بر روی دیوار

در این مطلب شما را با چگونگی نصب تلویزیون روی دیوار آشنا خواهیم نمود نصب تلویزیون روی دیوار یک راه حل عالی برای فضای کوچک خانه می باشد که این ایده خیلی خوب تنها با خرید کردن پایه دیواری و نصب آن بر روی تلویزیون خود صورت نمی گیرد.

چند مورد از مواردی که باید در خصوص نصب تلویزیون بر روی دیوار را بدانید برایتان توضیح خواهیم داد:

  1. تصمیم بگیرید تلویزیون در کجا نصب شود

برای نصب تلویزیون روی دیوار لازم است تا تلویزیون خود را دقیقا به محلی که می خواهید نصب کنید برده که یک قاعده وجود دارد که باید آن را بدانید مهمترین قاعده این است که در صورت امکان شما باید از جایی که تلویزیون را  تماشا می نمایید نصب آن را انجام داده که این معمولا یعنی فاصله سطح پایین تلویزیون نسبت به زمین 50 تا 100 سانتیمتر باشد.

بسیاری از مردم تلویزیون خود را بالای شومینه یا قفسه کتاب نصب می کنند اما این یک ایده بسیار بد بوده چرا که شما برای تماشای تلویزیون باید گردن خود را بالا بگیرید که این در زمان طولانی بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

اتاق خواب مستثنی است چون جایی است که امکان دارد بخواهید به تماشای تلویزیون نیز بپردازید بنابر این می توانید تلویزیون را در سمت بالا و سقف نیز نصب  نمایید که بسیار عالی است چون در غیر این صورت شما مجبور هستید که با شیب دادن سر خود تلویزیون را تماشا نمایید که در زمان طولانی ناراحت کننده است.

  1. نوع و اندازه پایه درست را بدست آورید

معمولا دو نوع پایه دیواری تلویزیون داریم که اولین پایه دیواری مخصوص تلویزیون های کوچک بوده و معمولا یک بازو و با چند مفصل دارد که به شما این امکان را می دهد که تلویزیون را از دیوار بیرون کشیده و تقریبا بتوانید در هر جهت آن را به چرخش در آورید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی مین برد تلویزیون مارشال

طراحی این نوع پایه معمولا برای تلویزیون های کوچکتر و سبکتر صورت گرفته زیرا معمولا تنها آنها قادرند به یک دیوار و یک نقطه متصل باشند هرچند گاهی اوقات برای مانیتورهای بزرگتر نیز می توان از آنها استفاده نمود که آن را می توان در نقاط مختلف دیوار وصل نمود.

دومین و رایج ترین پایه دیواری تلویزیون که برای تلویزیون های بزرگتر استفاده می کنند به نام پایه دیواری متحرک بالا و پایین است در این نوع پایه دیواری ال سی دی این امکان برای شما فراهم است که بتوانید تلویزیون خود را در چندین نقطه (گاهی اوقات تا 6 نقطه) به دیوار نصب نمایید.

تنها نکته این است که شما نمی توانید بعد از نصب پایه دیواری تلویزیون را به طرف دیگر بچرخانید و فقط می توانید آن را به سمت بالا یا پایین حرکت داده و چند درجه شیب دهید اما اگر قصد دارید آن را در سطح چشمی درست جلوی مبل نصب کنید نیازی نیست کار زیادی انجام دهید.

هنگامی که شما نوع پایه دیواری ال سی دی را تعیین کردید باید مطمئن شوید که پایه دیواری تلویزیون مد نظر شما با سوراخ های پشت تلویزیون شما متناسب باشد.

تمام تلویزیون های مدرن دارای VESA یکسان هستند که یعنی آنها مطابق استانداردهای انجمن استانداردهای ویدئویی نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند و تقریبا آن را در تمام تلویزیون های موجود در بازار از انواع برندهای سامسونگ، سونی، ال جی، پاناسونیک و برندهای دیگر خواهید دید و یکسان هست.

با این حال تلویزیون سوراخ های مختلفی برای نصب دارد بنابراین انتخاب پایه دیواری مناسب با تلویزیون خاص تان اهمیت دارد اما خوشبختانه انتخاب و پیدا کردن نوع پایه دیواری مد نظر به لطف استاندارد VESA بسیار آسان شده است.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیون Marshal LED ME-4301 FULL HD TV

اگر  پشت تلویزیون خود را ببینید چهار سوراخ رزوه شده خواهید دید که شکل یک مربع هستند که فاصله بین این دو سوراخ را می توان به سادگی اندازه گیری نمود ( به صورت ضلع ) بنابراین اگر فاصله بین سوراخ ها 40 میلیمتر  بود به این  معنی است که VESA  پایه شما باید VESA 400 باشد گاهی اوقات VESA 400*400)) می نامند.

اکثر پایه ها با هر اندازه VESA تقریبا سازگار هست اما قبل از اینکه یک پایه دیواری را انتخاب و تهیه نمایید بهتر است همیشه آنرا بررسی کنید.

  1. نصب صحیح پایه دیواری تلویزیون روی دیوار چگونه است؟

اکنون که دارای یک پایه دیواری تلویزیون هستید می توانید آن را نصب و راه اندازی کنید اما شما برای نصب آن نمی توانید یک نقطه تصادفی را انتخاب کنید و شروع به نصب آن بر روی دیوار کنید.

تلویزیون ها و مانیتور ها دارای وزن سنگینی هستند بنابراین شما باید تلویزیون خود را به درستی وصل کنید تا پس از نصب براکت دیواری تلویزیون مجبور نباشید آن را باز کنید.

پایه تلویزیون را به ستون های دیواری متصل نمایید تا بتواند حداکثر قدرت را نگه دارد اگر شما پایه دیواری تلویزیون را فقط به دیوار خشک متصل کنید مطمئنا خسارت خواهید دید زیرا دیوارهای خشک به هیچ عنوان نمی توانند یک نگه دارنده قوی باشند.

برای پیدا کردن دیوار مستحکم از یک ستون یاب استفاده نمایید ستون ها در هر 16 اینچ در مرکز وجود دارند بنابراین اگر شما می خواهید تا از پایه متحرک استفاده نمایید باید قادر باشید تا تلویزیون خود را بر روی دو پایه بگذارید در بعضی مواقع که شما تلویزیون بزرگتر و سنگین تر دارید از 3 ستون باید استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای افزایش عمر مفید تلویزیون مارشال

اکنون پایه تلویزیون را در جایی که مایل هستید گذاشته و با مداد آن را علامت گذاری کنید (از دیگران کمک بگیرید) و مطمئن شوید که در این مکان ستون موجود است.

قبل از اینکه پیچ را در پایه تلویزیون و دیوار وارد کنید ابتدا رول پلاک را به دیوار وارد کنید زیرا پس از زدن پیچ رول پلاک باز می شود و مانع از جدا شدگی پایه و باز شدن پیچ خواهد شد.

نکته: رول پلاک از پیچ ضخیم تر است و  از جنس پلاستیکی است و بدون رول پلاک نمی توان پایه را به دیوار پیچ کرد.

پس از اینکه دیوار را سوراخ کردید و رول پلاک را زدید می توانید پایه را بر روی دیوار قرار دهید و آن را به دیوار پیچ نمایید. (راهنمای نصب در جعبه پایه دیواری کمکتان می کند)

بعد از نصب پایه بر روی دیوار موقع نصب تلویزیون به پایه دیواری است که به کمک 4 سوراخ رزوه دار پشت تلویزیون امکان پذیر است.

2/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 7 =