نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برای افزایش طول عمر تلویزیون چه باید کرد؟

رعایت نمودن برخی نکات سبب افزایش طول عمر تلویزیون خواهد شد که سعی شده تا در ادامه مطلب به آنها اشاره شود شما با رعایت این نکات می توانید به مدت طولانی تری از تلویزیون خود بهره مند شوید بنابراین با ما در ادامه مطالب همراه باشید.

  1. محل قرارگیری تلویزیون اهمیت زیادی در طول عمر تلویزیون داشته به نحوی که نقشی تعیین‌کننده در افزایش یا کاهش عمر مفید این دستگاه ایفا می کند بنابر این توصیه می شود تا این محل را به گونه ای انتخاب نمایید تا از سرما یا گرما دور باشد همچنین تلویزیون را در محلی که رفت و آمد در آن نقطه زیاد انجام می شود قرار ندهید زیرا شرایط آب وهوایی مختلف سبب از بین رفتن سیستم‌های داخلی تلویزیون خواهد شد.

  1. نکته دیگر جلوگیری از ضربه خوردن تلویزیون است چرا که این روزها بیشتر تلویزیون‌ها باریک یا حتی فوق باریک هستند و امکان خوردن ضربه به آنها بیشتر است هر ضربه محکمی که به تصویر تلویزیون اصابت کند یک پیکسل از بین خواهد رفت و یا منجر به سوختن یک لامپ آن خواهد شد از این رو از تلویزیون‌های خود باید با دقت نگهداری نمایید.
  2. هنگام تمیز یا گردگیری بیشتر آسیب‌های وارده به تلویزیون صورت می پذیرد به همین دلیل باید هنگام تمیز کردن تلویزیون نکاتی را رعایت نمایید یکی از نکات این است که برای پاک کردن صفحه نمایش باید از دستمال‌های مخصوص که معمولا آن را درون جعبه تلویزیون خواهید دید استفاده نمایید.

رعایت این نکته الزامی است که هیچ آب یا ماده شوینده ای را به صفحه نمایش نباید بزنید همچنین برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال‌های زبر که به صفحه نمایش آسیب می زنند نباید استفاده نمایید.

  1. از کنترل تلویزیون به دقت حفاظت نمایید چرا که این روزها بسیاری از کارهای این تلویزیون شما توسط همین کنترل تلویزیون انجام می‌گیرد بنابراین کنار صندلی‌ها را محل‌ قرار دادن کنترل قرار داده و آن را تهیه نمایید تا هر کنترل جای مخصوصی برای خود داشته باشد همچنین اجازه ندهید تا فرزندان کوچک به آن دست بزنند چون کار کردن بی جهت با دکمه‌ها سبب خراب شدن کنترل تلویزیون خواهد شد.
  2. همیشه با چند قطره آب و دستمال‌های میکروفایبر قاب دور صفحه نمایش را تمیز نمایید همچنین شما می‌توانید از هوای فشرده یا سشوار برای خارج نمودن گرد و خاک از میان درزها استفاده نمایید.
  3. عمر تلویزیون‌ها را می‌توان گاهی با دستکاری در روشنایی تصویر تلویزیون‌های LED  و LCD  تغییر داد به نحوی که هرچه روشنایی تصویر را بیشتر نمایید عمر تلویزیون شما کمتر خواهد شد و قبض برق شما بیشتر خواهد شد و برعکس آن نیز صادق است بنابر این روشنایی تصویر تلویزیون خود را بی جهت زیاد نکنید.
این مطلب را از دست ندهید   انواع ورودی تلویزیون

البته در تلویزیون‌های پلاسما علاوه بر روشنایی تصویر عامل دیگری که در عمر مفید تلویزیون اثر می گذارد کنتراست می باشد یعنی هر چه روشنایی تصویر و کنتراست در پلاسما کمتر باشد طول عمر تلویزیون بیشتر خواهد شد.

  1. برای افزایش روشنایی تصویر و… به توصیه‌های غیر‌کارشناسانه توجه ننمایید چون برخی ادعا می‌کنند با تعویض برخی قطعات یا تقویت آنها می توانید طول عمر تلویزیون خود را افزایش دهید ولی این راهکار تنها در مورد بعضی از تلویزیون‌ها کاربرد دارد در نتیجه از عمل به این دستورات خودداری نمایید.

به عنوان مثال: در تلویزیون‌هایLCD  با تعویض لامپ‌های CCFL روشنایی تصویر بهتر می شود ولی این کار به شما توصیه نمی شود چون هزینه این کار کم نبوده و  علاوه بر این وقتی تلویزیون شما قدیمی می شود ممکن است سایر قطعات آن نیز از کار بیفتند بنابراین بهتر است شما به فکر خرید تلویزیون جدید باشید.

  1. مداوم تلویزیون خود را روشن نگذارید چون روشن ماندن تلویزیون کاهش روشنایی تصویر و کاهش عمر تلویزیون را در پی دارد اگر مجبور هستید که تلویزیونتان روشن باشد و به هر دلیلی نمی‌خواهید آن را خاموش نمایید بهتر است یک صفحه مشکی را در آن به نمایش بگذارید.
  2. اگر تلویزیون شما سه بعدی است و عینک‌های مخصوص نمایش تصاویر سه بعدی دارید حواستان به این عینک‌ها باشد اگر چه در صورت آسیب دیدن عینک می توانید یک نمونه دیگر خریداری نمایید اما خرید این عینک‌ها موجب صرف هزینه مجدد برای شما خواهند شد.

  1. حتما برای خرید تلویزیون از یک شرکت معتبر با خدمات پس از فروش شناخته شده و نام آشنا اقدام نمایید چون که ‌خرید تلویزیون از فروشندگانی که نماینده نیستند و همچنین خرید نمودن از شهرهای مرزی ممکن است شما را دچار دردسرهای زیادی نماید چون اکثرا خریداری تلویزیون‌هایی به این شیوه و از این طریق چون با وسایل نقلیه غیر‌استاندارد جابه‌جا شده امکان دارد تا دچار ایراداتی شده باشد.
این مطلب را از دست ندهید   7 روش برای رفع نداشتن صدا در تلویزیون مارشال

چون این تلویزیون‌ها توسط شرکت معتبری گارانتی نشده‌ شما به دردسر خواهید افتاد بنابر این حتی المقدور از خرید تلویزیون بدون گارانتی یا تلویزیونی که توسط شرکت معتبری گارانتی نشده است اجتناب نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =