نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به طور کلی، وقتی یک تلویزیون مارشال جدید خریداری می‌کنید، یک تنظیم پیش‌فرض ارائه می‌شود: اندازه و کیفیت تصویر/فیلم، حجم، زبان و غیره. با این حال، در بیشتر موارد، باید این تنظیمات را مطابق با اولویت تماشای خود سفارشی کنید. خوشبختانه، این سفارشی‌سازی‌ها به راحتی تنظیم می‌شوند. یکی از برجسته ترین مسائلی که بینندگان هنگام تماشای یک برنامه تلویزیون مارشالییا فیلم با آن مواجه می شوند این است که تصویر تمام صفحه را پر نمی کند. یعنی تصویری که روی صفحه نمایش داده می شود کوچکتر از صفحه تلویزیون مارشال است. آنچه هنگام تماشای یک برنامه یا برنامه با فرمت صفحه عریض در تلویزیون مارشالی با صفحه عریض تر اتفاق می افتد، ناهماهنگی است. یک عدم تطابق و اندازه تصویر تلویزیون مارشال در نسبت ابعاد وجود دارد.

اندازه تصویر تلویزیون مارشال

نسبت تصویر در تلویزیون مارشال

نسبت اندازه تصویر تلویزیون مارشال ، پیوند متناسب بین عرض صفحه تلویزیون مارشال به ارتفاع آن است. به طور کلی، اکثر تلویزیون مارشال ها و رسانه های مدرن از نسبت تصویر 16:9 استفاده می کنند.

در حالی که تلویزیون مارشال های قدیمی از نسبت تصویر استاندارد 4:3 استفاده می کنند. وقتی نسبت صفحه تلویزیون مارشال و رسانه ای که در حال تماشای آن هستید متناسب نباشد. نمایش روی صفحه تلویزیون مارشال با هم مطابقت ندارد.

در صورت عدم تطابق نسبت تصویر، تلویزیون مارشال نوارهای مشکی را در کنار صفحه نمایش یا بالا و پایین نمایش می دهد. این زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه تلویزیون مارشال سعی می‌کند کل تصویر را بدون جا گذاشتن چیزی روی صفحه نمایش دهد.

برای مرتب کردن این مشکل، اکثر برندهای تلویزیون مارشال تنظیمات تصویر متفاوتی را تعبیه کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد تصویر را روی صفحه‌نمایش تعمیر کنند.

این مطلب را از دست ندهید   خصوصیات تلویزیون هوشمند مارشال

3 خطای رایج عدم تطابق اندازه تصویر تلویزیون مارشال

در زیر برخی از خطاهای رایج عدم تطابق نسبت ابعاد وجود دارد که مانع از نمایش اندازه تصویر تلویزیون مارشال تمام صفحه می شود:

  1. تصویر Pilllarbox

تصویر Pillarbox – نوارهای سیاه در کناره‌های تلویزیون مارشال زمانی اتفاق می‌افتند که دستگاه منبع در حال ارسال برنامه‌هایی است که با نسبت تصویر 4:3 یا کیفیت استاندارد ضبط شده‌اند.

معمولاً در فرمت تصویر مربعی است و در حالی که سعی می شود به دو طرف صفحه تلویزیون مارشال کشیده شود. مقدار کمی از بالا و پایین تصویر را قطع می کند. در همان نور، می‌تواند تصویر را با بزرگ‌تر کردن و کشیده‌تر کردن تصویر از آنچه که باید باشد، تغییر دهد.

  1. تصویر Letterbox

تصویر Letterbox که نوارهای سیاه در بالا و پایین تلویزیون مارشال است. این زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه مبدأ برنامه‌های ضبط‌شده را در قالبی گسترده‌تر از صفحه عریض ارسال می‌کند.

یعنی عدد نسبت تصویر واقعی متفاوت است. اما از آنجایی که تصویر عریض تر از صفحه تلویزیون مارشال است و نمی توان آن را جا داد. از این رو، تلویزیون مارشال کشیده می شود تا اندازه تصویر تلویزیون مارشال را در صفحه پر کند. و در نتیجه مقدار کمی از سمت چپ و راست تصویر را قطع می کند. در همین نور، می‌تواند تصویر را با بلندتر کردن آن از آنچه که باید باشد تغییر دهد.

  1. تصویر پنجره

یک تصویر Windowbox – نوارهای سیاه در تمام طرف تلویزیون مارشال هنگام پخش جریانی از یک ارائه دهنده تلویزیون مارشال کابلی یا ماهواره ای رخ می دهد. به طور کلی، جلوه تصویر Windowbox ترکیبی از Letterbox و Pillarbox است.

این مطلب را از دست ندهید   علت وجود صدای وزوز در تلویزیون مارشال

معمولاً، این اتفاق زمانی می‌افتد که یک ارائه‌دهنده تلویزیون مارشال کابلی یا ماهواره‌ای، تصویری با کیفیت استاندارد با نسبت ابعاد 4:3 را به‌عنوان تصویر 16:9 Letterbox پخش می‌کند یا برعکس. این می تواند باعث ایجاد حاشیه سیاه در اطراف صفحه شود.

و بر خلاف جلوه های تصویری Letterbox و Pillarbox، جلوه تصویر Windowbox کل صفحه را پر نمی کند. متأسفانه، این مشکل از طریق ارائه دهنده تلویزیون مارشال کابلی یا ماهواره ای قابل حل نیست.

اندازه تصویر

3 راه برای عیب یابی خطای اندازه تصویر تلویزیون مارشال

با موارد فوق، هنگامی که توانستید نوع خطای عدم تطابق را که بر تصویر تلویزیون مارشال شما تأثیر می گذارد شناسایی کنید، حل این خطا نباید دشوار باشد.

به غیر از خطای تصویر Windowbox از ارائه دهنده کابل، خطای Letterbox یا Pillarbox، یک راه حل وجود دارد.

در زیر راه‌حل‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای تصحیح اندازه مشاهده تصویر در صفحه تلویزیون مارشال خود از آنها استفاده کنید:

  1. زوم/عملکرد نسبت ابعاد

به طور کلی، رایج ترین راه حل اگر اندازه تصویر تلویزیون مارشال شما کوچکتر از صفحه نمایش است، استفاده از عملکردهای زوم یا نسبت ابعاد است. این عملکرد به طور موثر نسبت تصویر را تغییر می دهد و فضای موجود روی صفحه تلویزیون مارشال را پر می کند.

  • بسته به کنترل تلویزیون مارشال، دکمه های زیر را جستجو کنید. جنبه، بزرگنمایی، فرمت، کشش، اندازه تصویر، یا حالت تصویر.
  • از دکمه برای دوچرخه سواری در میان گزینه های تنظیم تصویر موجود استفاده کنید.

اگر کنترل از راه دور عملکردهای ذکر شده در بالا را ندارد، تنظیم می تواند در تلویزیون مارشال باشد.

  1. تنظیمات کنترل از راه دور

کنترل از راه دور تلویزیون مارشال را برای تنظیم مجدد/تنظیم اندازه تصویر تلویزیون مارشال با انجام موارد زیر بررسی کنید:

  • گزینه Menu را روی کنترل از راه دور فشار دهید
  • روی دکمه فلش پایین کلیک کنید تا به تنظیمات بروید
  • OK را فشار دهید، سپس روی دکمه فلش پایین کلیک کنید تا به تلویزیون مارشال بروید
  • سپس OK را فشار دهید
  • وضوح تلویزیون مارشال را انتخاب کنید، OK را فشار دهید
  • برای انتخاب HD 720p یا HD 1080i یا HD 1080p روی دکمه پیکان کلیک کنید.
  • سپس OK را فشار دهید
  1. تنظیمات اندازه تصویر تلویزیون مارشال

همچنین، می‌توانید تنظیمات تصویر تلویزیون مارشال را در تنظیمات تلویزیون مارشال انجام دهید. در زیر راهنمایی در مورد چگونگی انجام آن وجود دارد:

  • در کنترل از راه دور تلویزیون مارشال، به گزینه Menu بروید
  • گزینه Menu Option را فشار دهید و گزینه Picture Adjustment را جستجو کنید
  • تصویر را انتخاب کنید
  • سپس گزینه های مختلف تنظیم تصویر/صفحه نمایش موجود را بررسی کنید
  • تنظیمات دلخواه خود را در هر یک از گزینه های منوی تنظیم – گزینه های اندازه تصویر تلویزیون مارشال ، نسبت ابعاد و موقعیت انجام دهید.
  • حالت نمایش را روی 720P_50 تنظیم کنید
  • حالت Aspect Mode باید روی Auto باشد
  • خروجی ویدیو را روی HD تنظیم کنید
  • و خروجی صوتی دیجیتال به خروجی LPCM
این مطلب را از دست ندهید   استفاده از Wi-Fi Direct به تلویزیون مارشال
0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین راه حل برای اندازه تصویر تلویزیون مارشال»

  1. سلام زمانی فلش روی تلویزیون نصب میکنم فیلم را تا یه تایم تقریبا 40 دقیقه میشه خود بخود میره فیلم بعدی تایمشون نصف فیلم نمایش میده حتی نیکس مکنی از تایم به بعد نمایش نمیده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هشت =