نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از کار افتادن ناگهانی نور پس زمینه تلویزیون مارشال یک مشکل بسیار رایج است، به ویژه در تلویزیون مارشال LED/LCD ارزان قیمت. نور پس زمینه منابع نوری هستند که صفحه را برای دیده شدن تصاویر روشن می کنند. متأسفانه وقتی از کار می افتد صفحه سیاه می شود و هیچ تصویری دیده نمی شود. همچنین، احتمالاً در هنگام توزیع ناهموار نور، سوسو زدن صفحه نمایش، بخش های تاریک و روشن و نشتی نور در لبه های صفحه نمایش را تجربه خواهید کرد. خوشبختانه، عیب یابی نور پس زمینه آسان است. شما فقط باید سیستم نور پس زمینه را بررسی و آزمایش کنید تا مطمئن شوید که واقعاً ریشه مشکل است. گاهی اوقات، مشکل ممکن است از منبع تغذیه، مین برد یا پاوربرد ایجاد شود. بنابراین شما نیز باید آنها را تست و بررسی کنید.

نور پس زمینه تلویزیون مارشال

علائم از کار افتادن ناگهانی نور پس زمینه تلویزیون مارشال

قبل از اینکه نتیجه گیری کنید از کار افتادن ناگهانی نور پس زمینه تلویزیون بر اثر چه اتفاقی صورت می گیرد، باید آن را تشخیص دهید. تلویزیون مارشال خود را روشن کنید یک چراغ قوه بردارید و آن را خیلی نزدیک به تلویزیون مارشال بتابانید تا ببینید آیا می توانید تصاویری را از طریق آن ببینید. اگر تصویری تاریک می بینید، به این معنی است که نور پس زمینه از کار افتاده است.

در زیر نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد نور پس زمینه تلویزیون شما از کار افتاده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

  1. صفحه سیاه

وقتی تلویزیون مارشال خود را روشن می کنید و هیچ تصویری نمایش نمی دهد، اما صدا روشن است، احتمال اینکه نور پس زمینه شما از کار بیفتد بسیار زیاد است. به خاطر داشته باشید که صفحه سیاه با صفحه نمایش خالی متفاوت است. صفحه سیاه نشان می دهد که یک یا چند LED معیوب هستند.

  1. صفحه نمایش کم نور

اگر حتی پس از افزایش روشنایی صفحه نمایش به طور غیرمعمول کم نور به نظر می رسد، احتمالاً نور پس زمینه از کار افتاده است. تماشای صفحه کم نور، به خصوص در طول روز، سخت است. نور طبیعی خارج از منزل یا نور لامپ ها بر نور کم صفحه غلبه می کند و تماشای آن را غیرممکن می کند. به جای آن مجبورید در یک اتاق تاریک تماشا کنید.

  1. سوسو زدن صفحه

سوسو زدن صفحه نمایش نشان دهنده یک نوار نور پس زمینه در حال مرگ است و از کار افتادن ناگهانی نور پس زمینه تلویزیون اتفاق می افتد. در برخی موارد، صفحه نمایش ممکن است کاملاً خوب کار کند، سپس پس از چند دقیقه ناگهان خاموش شود یا از ناکجاآباد شروع به چشمک زدن کند.

  1. نیمه تاریک بودن نور پس زمینه تلویزیون مارشال

این زمانی است که نیمی از صفحه تاریک است و نیمی دیگر به خوبی کار می کند. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که LED های یک طرف نوار نور پس زمینه به خوبی کار می کنند در حالی که LED های طرف دیگر همه معیوب هستند. نصف صفحه می تواند به معنای تیره بودن سمت چپ یا راست باشد یا نیمه بالا یا پایین صفحه تاریک است.

  1. نقاط تاریک

گاهی اوقات متوجه خواهید شد که بخش هایی روی صفحه تلویزیون مارشال تاریک هستند. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از LED‌ها روشن نمی‌شوند، حتی اگر هنوز انرژی را هدایت کنند، در حالی که برخی دیگر کاملاً کاربردی هستند. بخش هایی با LED های معیوب تیره به نظر می رسند، در حالی که بخش هایی با LED های کاربردی روشن هستند.

  1. صفحه آبی

صفحه آبی نادرترین شکل نقص نور پس زمینه است. در این حالت، LED ها به جای نور سفید معمول، نور آبی ساطع می کنند که صفحه نمایش را آبی می کند. و باعث از کار افتادن ناگهانی نور پس زمینه تلویزیون می شود. در این حالت باید این مشکل را به راحتی برطرف نمایید.

  1. نقاط روشن

این اغلب زمانی اتفاق می افتد که لنز از نوار LED نور پس زمینه خارج می شود. اگر بخواهید تلویزیون مارشال را حرکت دهید، حتی حرکت لنز را در داخل پنل خواهید شنید. اگر دقت کنید، حتی ممکن است لنز را در پایین تلویزیون مارشال ببینید. به راحتی بعد از بررسی های انجام شده می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   راه حل کاربردی کاهش دما تلویزیون مارشال
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =