نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علی‌رغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی بزرگ در تلویزیون مارشال‌های نمایشگر کریستال مایع (LCD)، هنوز هم برای چیزی به سادگی اینورتر شکسته می‌شوند. خوشبختانه، این مشکل را می توان به راحتی برطرف کرد. اینورتر نور پس زمینه برای یک تلویزیون مارشال LCD رایج ترین قسمتی است که دچار نقص می شود. این مشکل می‌تواند کل سیستم سینمای خانگی را تا زمانی که برطرف نشود تقریباً بی‌استفاده می‌کند. تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال ال سی دی اولیه اغلب صدها تومن صرفه جویی می کند.

تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال

راه کار های تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال

به راحتی می توانید با بررسی اولیه تلویزیون تعمیر اینورتر تلویزیون را انجام دهید.

بررسی اولیه ی تلویزیون

بررسی کنید که آیا تلویزیون مارشال شما همچنان تحت گارانتی قابل تعمیر است یا خیر. اگر می‌توانید، با سازنده تماس بگیرید و دستورالعمل‌هایی را در مورد محل ارسال یا بردن تلویزیون مارشال برای تعمیر دریافت کنید. اگر نه، خودتان آن را تعمیر کنید.

تلویزیون مارشال را خاموش کنید و آن را از منبع برق جدا کنید. برخی از اجزای تلویزیون مارشال های LCD می توانند ساعت های زیادی برق را حفظ کنند یا شارژ شوند. برای ایمن بودن، یک روز صبر کنید تا تلویزیون مارشال به طور کامل تخلیه شود. و سپس به راحتی بتوانید تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال را انجام دهید.

باز کردن تلویزیون برای تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال

با باز کردن پیچ پایه تلویزیون مارشال با پیچ گوشتی فیلیپس، بدنه تلویزیون مارشال را جدا کنید. سپس با یک جسم نازک مانند یک پیچ گوشتی کوچک سر تخت، بقیه قسمت را به آرامی از آن جدا کنید. برخی از محفظه ها ممکن است به جای جدا شدن پیچ شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تاثیر طراحی و رزولوشن تلویزیون مارشال

برد اینورتر را برای تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال پیدا کنید که معمولاً از بین دو بردی که می بینید کوچکتر است. اتصالات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور ایمن وصل شده اند. اگر یکی نیست، آن را با انبردست محکم کنید و تلویزیون مارشال را مونتاژ کنید تا دوباره آن را آزمایش کنید. اگر همه اتصالات امن بودند، تلویزیون مارشال را دوباره جمع نکنید.

جدا کردن کانکتورها

همه کانکتورها را به برد اینورتر ال سی دی جدا کنید، سپس برد را با پیچ گوشتی سر صاف جدا کنید تا با دقت بیشتری آن را بررسی کنید. در صورت خرابی تعدادی از قطعات اینورتر برای تعمیر اینورتر تلویزیون قابل تعویض هستند. فروشگاه لوازم الکترونیکی محلی خود را برای قطعات جایگزین بررسی کنید. همچنین می توانید برای کمک در مورد اینورتر خود با یک تکنسین مشورت کنید.

بررسی خازن ها

به همراه تکنسین به برد اینورتر نگاه کنید تا خرابی خازن ها و ترانزیستورهای آن را بررسی کنید. اگر می توان قطعات جایگزین را به عنوان معیوب تشخیص داد و تعداد آنها زیاد نیست، بخرید. برای تعویض قطعات آسیب دیده به یک آهن لحیم کاری نیاز دارید. اگر هزینه های تعویض بسیار بالا باشد. ممکن است برای تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال صرفاً خرید یک اینورتر جدید هزینه کمتری داشته باشد.

بررسی خازن ها برای تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال

خازن ها، ترانزیستورها یا کانکتورهای CCFL را در صورت شکستگی یا عدم تکمیل مدار، تعویض کنید. همه این قطعات با جدا کردن پایانه های قدیمی قطعات با سیم برش، حذف لحیم اضافی، و لحیم کاری قطعات جدید با تطابق بارهای مثبت و منفی، همانطور که روی برد و قطعه نشان داده شده است، به راحتی نصب می شوند. پس به راحتی می توانید تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال را انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای افزایش عمر مفید تلویزیون مارشال

اینورتر ثابت را در جای خود بچسبانید و مطمئن شوید که یک پیچ را از دست ندهید. قاب ال سی دی را به همراه پایه ببندید یا پیچ کنید. تلویزیون مارشال LCD را دوباره به برق وصل کنید.

مرحله ی پایانی

اگر مجبور به خرید برد دیگری هستید، برد جدید اینورتر را برای تعمیر اینورتر تلویزیون تعویض کنید. مطمئن شوید که همه پیچ ها محکم هستند اما خیلی سفت نیستند. همه کانکتورهای CCFL را دوباره وصل کنید. پوشش را عوض کنید و پیچ های فیلیپس نهایی را محکم کنید. تلویزیون مارشال را به برق وصل کنید و آن را امتحان کنید.

2/5 (1 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر اینورتر تلویزیون مارشال در دقیقه»

  1. واقعان کسی که گفته هرچی پول بدی آش میخوری ادم عاقلی بوده… یه ال ای دی پلاسمای مارشال مدل ۵۱۱۰خریدیم حالاخود به خود خاموش میکنه زنگ زدیم اینجا گفتن قابل تعمیر نیست یعنی واضح گفتن که ما قادر به تعمیر نیستیم ، فکرکنم اینجا فقط سیم برق تلوزیون رو تعویض میکنن یه همچین ایرادی اگر قابل تعمیر نباشه مابقی کارهاتون درحد مبتدی‌ه یه ال سی دی سامسونگ دارم که واسه اوایل تولید ال سی دی هست ولی هنوز داره کارمیکنه … انوقت مارشال بعداز ۶سال افتاد به ترترررر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =