نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

۶ ترفند برای تقویت سیگنال تلویزیون مارشال

ضعیف شدن سیگنال های تلویزیون و مشکل قطع و وصل شدن شبکه ها کلافه کننده است و فرقی ندارد که نوع مدل و یا برند سازنده تلویزیون چه باشد ضعیف شدن سیگنال مشکلی رایج است که برای هر تلویزیونی امکان دارد رخ دهد.

جهت رفع پیغام عدم وجود سیگنال در تلویزیون راهکارهای ساده ای موجودند که از تعمیر دستگاه خلاص خواهید شد.

ادامه این مطلب شما را با راهکارهای اصلی تقویت سیگنال تلویزیون آشنا خواهد ساخت.

به طور کلی موارد زیر علل وجود برفک و یا پرش در تصویر تلویزیون هستند:

·      بی کیفیتی آنتن یا تنظیم نبودن آنتن (مشکلات مربوط به آنتن)

·       فیش ها شل هستند و کابل کواکسیال مرغوب نیست ( مشکلات اتصالات و کابل کواکسیال)

·      تیونر گیرنده دیجیتال و رسیور تنظیم نیست یا تیونر خراب است (مشکلات تیونر گیرنده)

·      فرکانس دقیق نیست و یا سیمبل ریت اشتباه وارد شده ( مشکل در برقراری با دکل فرستنده)

در این مطلب برای شما ۶ توصیه برای افزایش کیفیت و تقویت آنتن تلویزیون مارشال آورده شده که هر کدام را به تنهایی می توانید مورد استفاده قرار دهید تا کیفیت سیگنال دریافتی توسط گیرنده و یا رسیور را افزایش دهید.

نکته: مرغوب بودن تجهیزات مانند رفلکتور یا بشقاب و سالم بودن کلیه اتصالات و تجهیزات در اولویت اول بوده و باید از سالم بودن آنها مطمئن باشید.

اگر همچنان تلویزیون دارای برفک یا پارازیت است و تصاویر تلویزیون را شفاف می خواهید شما را با ۶ ترفند برای افزایش سیگنال آشنا خواهیم نمود لطفا با ما همراه باشید.

این مطلب را از دست ندهید   تاثیرات منفی گرما در تلویزیون مارشال

 ۶  راهکار کاربردی برای تقویت سیگنال تلویزیون مارشال

 

1.     از فویل استفاده نکنید

استفاده از فویل روش ارزان قیمت بود و در قدیم برای بهبود کیفیت آنتن و ماهواره استفاده می شد که سبب تقویت آنتن تلویزیون می شد اما فویل روی آنتن دیجیتالی خوب کار نمی کند از نظر تئوری شما با اتصال فویل به آنتن آن را افزایش می دهید و با اثر رفلکس آن بر گیرایی آنتن خواهید افزود.

 

اگر شانس با شما یار باشد این فویل فرکانس های رادیویی ورودی بازتاب نموده و باعث دریافت بهتر سیگنال خواهد شد البته این ترفند در گذشته کار می کرد از طرف دیگر به همان احتمال دریافت سیگنال ممکن بود آنتن شما را برای کانالهای دیگر خراب نماید.

در عمل باید به دنبال آنتن قوی تری بود یا می توانید از ادامه این مطالب استفاده نمایید تا از آنتن تلویزیون دریافت بهتری داشته باشید.

2.     تنظیم نمودن بلندی آنتن تلویزیون

تنظیم ارتفاع آنتن جزو راهکار اصلی تقویت سیگنال تلویزیون است در قدیم اگر یادتان باشد در زمانی که تصویر تلویزیون قطع می شد اولویت با تنظیم آنتن بود در تلویزیون های هوشمند و مدرن امروزی نیز همین امر صدق می کند و با تنظیمات آنتن می توانند به فعالیت ادامه دهند.

ارتفاع آنتن در کیفیت دریافت تصاویر بسیار اهمیت دارد هر چه ارتفاع بیشتر باشد آنتن قوی تر خواهد بود اگر مکان آنتن تلویزیون خود را در نزدیک پنجره بگذارید دریافت و پخش سیگنال ها در سطح کیفی بالایی را تجربه خواهید نمود.

3.     استفاده از دستگاه تقویت کننده آنتن

از سیستم های تقویت کننده ای چون آمپلی فایر برای تقویت سیگنال تلویزیون استفاده نمایید انتقال سیگنال های دریافتی از طریق آنتن به آمپلی فایر فرستاده خواهد شد تا تقویت شده و بدین شکل  قدرت سیگنال در ایستگاه های دورتر افزوده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون ال ای دی 24 اینچ Marshal LED ME-2425 HD TV

این تقویت کننده ها گاهی با نویزهای عجیب و غریبی همراه هستند که مشکلات بسیاری را در تلویزیون به وجود می آورند اما در کل کارایی مناسبی دارند.

4.     انتخاب یک آنتن با کیفیت و مرغوب

نوع آنتن سیستم در تقویت سیگنال تلویزیون اهمیت دارد کیفیت آنتن در نحوه دریافت سیگنال ها موثر است کارایی برخی از آنتن ها در حدی است که با یک چرخش صحیح کیفیت بالایی را عرضه می کند در مدل های دیگر می توان در هر جهتی سیگنال های مورد نیاز را دریافت نمود.

بهتر است هنگام خرید آنتن این نکات را مد نظر داشته باشید تا بهترین کیفیت کاری در بخش سیگنال دهی از تلویزیون را داشته باشید.

5.     وجود موانع و ساختمان های رو به رویی

عبور سیگنال های تلویزیون باید از موانع و مسیر میان ساختمان های رو به رویی باشد تا بتواند به منزل شما برسند بنابر این وقتی که تمایل دارید تا آنتن خود را نصب نمایید باید دقت کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که مسیری را انتخاب نمایید که برای آنتن آزادی عمل بیشتری داشته باشد بدین منظور بهتر است تا با قرار دادن آنتن در کنار پنجره و یا روی پشت بام باعث تقویت سیگنال تلویزیون شوید.

6.     یافتن ایستگاه های اصلی

یکی دیگر از ترفندهای تقویت سیگنال تلویزیون پیدا کردن ایستگاه ها است که کاربرد آن برای آنتن های جهت دار است این دسته از آنتن ها برای آنکه شبکه ها را به درستی به نمایش گذارند باید حتما به سمت برج های آنتن دهی چرخیده تا این عمل را به خوبی انجام دهند برای یافتن ایستگاه های اصلی کافی است در اینترنت جست و جو نموده تا آنها را ببینید.

این مطلب را از دست ندهید   غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون مارشال
3.7/5 (3 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =