نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با صفحه نمایش های تلویزیون مارشال

تاریخچه تلویزیون به یک قرن پیش بر می‌گردد از زمانی که تلویزیون‌های مکانیکی وجود داشت تا تلویزیون‌های الکترونیکیCRT و بعد از آن تلویزیون ‌های پلاسما امروزه هم که شاهد تلویزیون ‌های  LCD و LED  و تلویزیون ‌های جدیدتر  OLED AMOLED  Super AMOLED و  QLED هستیم اگر شما هم تمایل دارید تا با انواع صفحه نمایش تلویزیون مارشال آشنا شوید در  ادامه مطلب با ما همراه باشید.

صفحه نمایش های تلویزیون مارشال:

  1. صفحه نمایش پلاسما
  2. صفحه نمایش LCD
  3. صفحه نمایش  LED

منظور از صفحه نمایش پلاسما چیست؟

جدا از تلویزیون‌های مکانیکی و CRT که برای زمانهای بسیار دور است و در این مطلب قرار نیست به آن‌ها اشاره شود تلویزیون‌های پلاسما را بررسی می نماییم که چندین سال قبل نقش پررنگی را در خانه‌های ایرانی ایفا می کردند البته پعد از تلویزیون‌های پلاسما تلویزیون‌های LCD و LDE به بازار روانه شدند.

اکنون هم که تلویزیون ‌های جدیدتر OLED و QLED در بعضی از خانه‌ها وجود دارند البته اکثر مردم از تلویزیون‌های LED استفاده می‌نمایند چون تلویزیون‌های جدید OLED و  QLED تلویزیون ‌های گرانی هستند.

تلویزیون ‌های پلاسما دارای تنوع زیادی بوده همچنین دارای ویژگی ‌های منحصربه‌فردی هستند که هنوز هم استفاده می شود.

پلاسما قدیمی‌ترین نوع از صفحه نمایش تلویزیون است که برای نمایش پیکسل‌ها سلول‌های خاصی که دارای گازهای یونیزه یا پلاسما هستند را مورد استفاده قرار می دهند.

نکته جالب در پنل‌های پلاسما این است که این پنل‌ها در مقایسه با پنل‌های LCD دارای نور بیشتری هستند و حتی رنگ مشکی آن‌ها عمق بیشتری دارد.

این مطلب را از دست ندهید   ارزانترین تلویزیون مارشال

از سایر ویژگی‌های مثبت پنل‌های پلاسما می‌توان به بزرگی ابعاد آن‌ها و نرخ رفرش ریت بالای این تلویزیون‌ها اشاره نمود که موجب می‌شد تا نمایش تصاویر با کمترین میزان پرش باشد به همین دلیل تلویزیون‌های پلاسما هنوز هم جزو بهترین تلویزیون‌ها جهت نمایش تماشای صحنه‌های ورزشی و اکشن هستند.

البته نباید معایب این نوع تلویزیون‌ها را نادیده گرفت درواقع از معایب آن می توان به ضخامت زیاد  وزن بالا و مصرف انرژی بسیار زیاد اشاره نمود.

صفحه نمایش  LCD

یکی از اصلی‌ترین پنل‌ها صفحه نمایش‌ LCD است که نه تنها کاربرد آن در تلویزیون است بلکه در دستگاه‌های مختلف دیگر نیز دیده می شود.

 LCDمخفف Liquid Crystal Display بوده که معنای آن صفحه نمایش کریستال مایع هست در نمایشگرهای LCD الکتریسیته باعث فعال شدن کریستال‌های مایع شده که با چرخش این کریستال‌ها شما شاهد عبور نور و تولید رنگ‌های مختلف در صفحه نمایش LCD هستید.

عدم نمایش درست رنگ مشکی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که تلویزیون‌های LCD را تحت تاثیر قرار داده و به همین دلیل در تلویزیون‌های LCD هیچ وقت نمی‌توانید عمق رنگ مشکی را به خوبی تماشا نمایید.

Liquid Crystal Display یا LCD فناوری است که در آن صفحات نمایش باریک و کم ضخامت بوده و  به دنیای گوشی‌‌های هوشمند آورده شده اند در توصیف بهتر می توان گفت که این فناوری سبب شد تا تولید گوشی‌های هوشمند امروزی که دارای ضخامت ناچیزی هستند امکان پذیر شود.

نمایشگرهای LCD مصرف انرژی بهینه‌ای دارند و عملکرد آن براساس پدیده «سد نور» است.

کریستال مایع در این نمایشگرها از نوعی نور پس زمینه برخوردار است که می‌تواند توسط یک LED یا یک بازتاب کننده تامین گردد که با استفاده از آن تصویر در معرض دید کاربران قرار خواهد گرفت.

این مطلب را از دست ندهید   انواع ورودی تلویزیون

صفحه نمایش LCD را می توان به دو نوع اصلی تقسیم نمود صفحات از نوع ماتریس منفعل یا پسیو (Passive Matrix) و صفحات Thin Film Transistor که با عنوان TFT  نزد کاربران معروف است نمایشگرهای LCD با ماتریس منفعل (پسیو) نسبت به صفحات TFT میزان انرژی بیشتری را مصرف می نمایند.

تامین نور پس زمینه صفحات LCD توسط یک منبع نوری پلاریزه است به این صورت که نور از چند فیلتر عمودی و افقی عبور نموده و میزان روشنایی مربوط به هر پیکسل از نمایشگر را تعیین می‌نماید هر چند که استفاده از نور پس‌زمینه در این نمایشگرها موجب آن می شود که آنها و گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط آ‌نها دارای ضخامت بیشتری باشند اما این موضوع باعث می‌شود تا رنگ‌ها و تصاویر نمایش داده شده را به صورت طبیعی‌تر و واضح ‌تر ببینید.

نمایشگرهای TFT LCD وضوح و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند ولی مهم‌ترین معایب آنها زاویه‌ دید کمشان بوده که این موضوع موجب می‌شود تا وقتی که به این نمایشگر در زیر نور خورشید یا از زوایای کناری نگاه می‌ نمایید تصاویر را مات و فاقد رنگ خواهید دید به همین علت گفته می‌شود که شما در زاویه روبرو بهترین زاویه دید را برای مشاهده تصاویر بر روی این نمایشگرها خواهید داشت.

نمایشگرهای TFT در حال حاضر منسوخ شده و کمتر گوشی‌ هوشمندی از آنها استفاده می کند این نمایشگرها در گذشته در گوشی‌های پایین رده و ارزان قیمت استفاده می شد اما امروزه با کاهش هزینه تولید دیگر پنل‌های نمایش از آن‌ها به ندرت استفاده می کنند.

صفحه نمایش  LED

صفحه نمایش LED یکی دیگر از انواع صفحه نمایش‌ تلویزیون است که امروزه آن را جزو پر استفاده ‌ترین تلویزیون ‌ها می دانند صفحه نمایش LED همان صفحه نمایش LCD محسوب می شود با این تفاوت که از لامپ‌های بسیار کوچک LED برای نوردهی استفاده می نمایند به نحوی که  در سراسر این پنل تعداد زیادی  LEDوجود دارد که بعد از عبور نور از فیلترهای رنگی تصویر تولید می شود.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیون 32 اینچ MARSHAL ME-3237 LED TV

تفاوت اصلی بین تلویزیون‌های LED  و  LCD

استفاده از لامپ‌های ال ای دی در تلویزیون‌های LED به جای نور فلورسنت تفاوت اصلی بین تلویزیون‌های LCD و  LED است علاوه ‌بر این تلویزیون‌های LED نسبت به تلویزیون‌های  LCD دارای مزایای متعددی هستند که موجب شده تا اکثر مردم تلویزیون‌های LED را خریداری نمایند که از مهم‌ترین مزایای پنل LED می‌توان بالا بودن کیفیت تصاویر خروجی و همچنین طول عمر بالای این نوع پنل نسبت به پنل LCD را نام برد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =