نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش ناگهانی برق، آسیب فیزیکی، رطوبت/آب و معیوب بودن لامپ های نور پس زمینه برخی از دلایل احتمالی خرابی نور پس زمینه شما هستند. در بسیاری از موارد، متداول ترین مقصرها LED های سوخته یا تابلوهای درایور نور پس زمینه خراب هستند. بیایید به این دلایل عمیق نگاه کنیم تا بفهمیم دقیقاً چگونه به خرابی بک لایت تلویزیون مارشال منجر می‌شوند.

خرابی بک لایت تلویزیون مارشال

علت های خرابی بک لایت تلویزیون مارشال

خرابی بک لایت تلویزیون مارشال می تواند علت های گوناگونی داشته باشد که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه علت ها و روش های برای رفع آن را مطالعه نمایید.

  1. افزایش ناگهانی برق / ولتاژ بالا

نوسان برق افزایش ناگهانی ولتاژ است. این زمانی اتفاق می افتد که یک جریان الکتریکی بالا (بیش از حد مجاز توصیه شده) از مدار عبور کند.

وقتی این اتفاق در تلویزیون مارشال می افتد، مدار متصل به قطعات الکتریکی را از بین می برد. متأسفانه، این شامل خرابی بک لایت تلویزیون مارشال نیز می شود.

نوسانات برق می تواند باعث سوختن LED ها و همچنین اتصال کوتاه در مدار درایور LED شود و از ورود برق به پنل LCD جلوگیری کند. یک موج، هر چند کوچک، می‌تواند به نور پس‌زمینه آسیب برساند، به‌ویژه اگر اغلب اتفاق بیفتد.

افزایش برق می تواند توسط وسایل خانگی مانند ابزارهای برقی سنگین، واشرها و کوره ها ایجاد شود. همچنین می تواند توسط عوامل خارجی مانند رعد و برق ایجاد شود.

برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نوسانات برق، به شما توصیه می‌کنم روی یک محافظ برق با کیفیت خوب برای تلویزیون مارشال‌ها سرمایه‌گذاری کنید. محافظ برق، تلویزیون مارشال شما را در برابر ولتاژهای بالای ناشی از منابع داخلی یا خارجی محافظت می کند.

  1. لامپ های LED معیوب در خرابی بک لایت تلویزیون مارشال

لامپ های LED روی نوار بک لایت تلویزیون مارشال به گونه ای طراحی شده اند که طول عمر محدودی داشته باشند، به خصوص با استفاده مداوم. بنابراین، در برخی موارد، شما باید آنها را جایگزین کنید. با این حال، این حتی می تواند 10+ سال بعد باشد.

این مطلب را از دست ندهید   استفاده از اشاره گر لیزری در تلویزیون مارشال

لامپ های LED همچنین می توانند به دلیل ولتاژ بالای برق یا روشنایی بسیار زیاد معیوب شوند که منجر به دماهای بالا می شود. هنگامی که ال ای دی ها گرمای بیش از حد تولید می کنند، باعث سوختن آنها می شود.

هنگامی که لامپ های LED با نور پس زمینه آسیب می بینند، باید آنها را تعویض کنید تا تلویزیون مارشال به درستی کار کند. خوشبختانه، LED ها ارزان هستند و برای تعویض نیازی به تخصص زیادی ندارند.

با این حال، شما باید کل نوار را تعویض کنید زیرا لامپ های LED به صورت سری به هم وصل شده اند. بنابراین وقتی یکی معیوب می شود، بر بقیه تأثیر می گذارد. لامپ های معیوب همان چیزی است که باعث می شود صفحه نمایش بسیار کم نور یا دارای لکه های تیره باشد.

  1. برد درایور LED معیوب

همچنین باید مدار رانندگی LED را عیب یابی کنید. این احتمال وجود دارد که ولتاژ و جریان کافی به LED ها نرسد. هنگامی که این اتفاق می افتد، LED ها ممکن است آسیب ببینند.

بک لایت

  1. از کار افتادن اینورتر برق

یکی دیگر از دلایل احتمالی خرابی سیستم بک لایت تلویزیون مارشال تلویزیون مارشال شما این است که اینورتر یا خازن برق معیوب یا خراب است. راه حل این است که اینورتر را تعویض کنید.

  1. پاوربرد معیوب

گاهی اوقات ردهای الکتریکی در برد مدار ممکن است معیوب باشند. این مانع از انتقال انرژی کافی به سیستم بک لایت تلویزیون مارشال می شود که منجر به یک صفحه کم نور می شود. همچنین این قطعه باید انرژی را در تلویزیون نشر دهد در صورت خرابی این قطعه باید سریع اقدام به تعمیر آن نمایید.

  1. آسیب فیزیکی

آسیب فیزیکی مانند آسیب سقوط می تواند باعث شود که نوارهای LED از جای خود خارج شوند. این منجر به توزیع ناهموار نور در پانل می شود، از این رو نقاط تاریک و روشن ایجاد می شود. آسیب افتادگی نیز می تواند باعث خارج شدن لنز از جای خود شود.

  1. آسیب آب

هنگامی که تلویزیون مارشال با آب تماس می گیرد، هر چند کم، مستقیماً از طریق سخت افزار به اجزای الکتریکی نفوذ می کند. دو چیز ممکن است اتفاق بیفتد: می تواند باعث اتصال کوتاه در برد مدار و/یا باعث خوردگی مسیرهای فلزی شود. همه اینها منجر به شکست بک لایت تلویزیون مارشال می شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت وجود صدای وزوز در تلویزیون مارشال

امکان تعویض خرابی بک لایت تلویزیون مارشال

بله، بک لایت تلویزیون مارشال قابل تعویض است. با این حال، من توصیه نمی کنم که سعی کنید آن را به تنهایی انجام دهید، مگر اینکه واقعاً بدانید که دارید چه می کنید.

توصیه می کنیم اگر در این نوع کار تجربه ندارید، تعویض را به تکنسین های تلویزیون مارشال بسپارید. در غیر این صورت، این یک فرآیند پیچیده نیست. شما به یک آهن لحیم کاری، پیچ گوشتی، سیم و نوارهای انعطاف پذیر LED نیاز دارید. فقط مطمئن شوید که یک جایگزین نور پس زمینه که با مدل تلویزیون مارشال شما سازگار است خریداری کنید.

2/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 13 =