نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که در تلویزیون به آن بر میخوریم، مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون ال ای دی است در حالی که تلویزیون صدا دارد. گاهی اوقات موقع تماشای تلویزیون پیش می آید که صفحه ی تلویزیون یکدفعه سیاه می شود و به نظر می رسد که تلویزیون خاموش است اما صدای تلویزیون همچنان می آید و همین طور چراغ پاور تلویزیون نیز روشن است. همین امر موجب نگرانی شما می شود. همچنین مواقعی پیش می آید که تلویزیون را روشن می کنید و می بینید تلویزیون تصویر ندارد اما صدا دارد. حتی زمانی که کانال های تلویزیون را عوض کنید، صدا های مختلفی می شنوید اما هیچ تصویری نمی بینید. گاهی ممکن است به صورت دوره ای تصویر قطع شود و بعد از مدتی دوباره تصویر بر قرار شود. در این مقاله ما قصد داریم که به بررسی همین مشکل در تلویزیون های ال ای دی بپردازیم. علت به وجود آمدن مشکل نبود تصویر اما وجود صدا را بررسی کنیم، همچنین راه حل هایی برای رهایی از این مشکل را نیز ارائه دهیم.

تلویزیون ۸k چیست

علت اصلی نداشتن تصویر و داشتن صدا در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی چیست؟

به طور عمده این مشکل به اختلال و خرابی در قسمت بک لایت تلویزیون های ال ای دی مربوط می شود. و ممکن است این ایراد در مدل ها و برند های مختلف به شکل های متفاوتی بروز کند. مثلا در بعضی مدل ها هنگام روشن کردن تلویزیون ابتدا لوگوی برند نمایش داده شود سپس صفحه نمایش تاریک شود. یا در بعضی مدل ها، تصویر روشن و خاموش شود و سپس تصویر سیاه شود. و یا چراغ پاور چشمک بزند. حتی در بعضی از تلویزیون های ال ای دی ممکن است فقط قسمتی از تصویر سیاه شود و نیمی از تلویزیون تصویر وجود داشته باشد. دلیل این که با وجود سیاه بودن تصویر اما صدا همچنین به گوش می رسد، به این دلیل است که اگر مشکلی در بک لایت به وجود بیاید اختلالی در قسمت های دیگر دستگاه وارد نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیونهای 65 اینچ مارشال

امتحان چند تست ساده

قبل از این که به فکر تعمیر و تعویض قطعات بیوفتید پیشنهاد می کنیم این چند تست ساده را امتحان کنید:

تلویزیون به مدت یک شب خاموش کنید و از برق بکشید. بعد از این مدت تلویزیون را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید. ممکن است مشکل بر طرف شود.

ابتدا تلویزیون را خاموش کنید سپس هر چیزی که به تلویزیون وصل است را از دستگاه جدا کنید. و تلویزیون را روشن کنید. سپس مجدد دستگاه های جانبی را وصل کنید، با این کار نیز ممکن است مشکل حل شود.

مطمئن شوید که تلویزیون در ورودی صحیح تنظیم شده باشد. مثلا دستگاه باید روی حالت HDMI  باشد، اما اشتباها روی حالت DVI تنظیم شده باشد. اگر این حالت نیز جواب نداد حالت HDTV را نیز امتحان کنید. همچنین اگر مشکل حل نشد ورودی های دیگر را نیز امتحان کنید. بنابراین همین مسئله می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

دکمه ی منو را فشار دهید، اگر هیچ منویی ظاهر نشد، این مسئله می تواند به علت مشکلاتی در تی کان و یا برد اینورتر نور پس زمینه باشد. به همین منظور، چراغ های اتاق را خاموش کنید و اتاق را تاریک کنید و با دقت ببینید که در پس زمینه ی تلویزیون نور وجود دارد یا خیر. اگر نور وجود داشته باشد میفهمیم که مشکل از اتصلات تی کان است، بنابراین باید اتصالات تی کان را بررسی کنید.

اتصالات کابل پشت تلویزیون را بررسی کنید. گاهی علت مشکل نبودن تصویر در تلویزیون ال ای دی می تواند به واسطه ی اشتباهاتی در اتصالات کابل به وجود آمده باشد. به این معنی که HDMI را به یک مولفه ی اشتباه وصل کرده اید و همین اتصال به پورت نا مناسب باعث ایجاد مشکل شده. برای حل این مسئله باید  HDMI را جدا کنید و به ورودی دیگر که پورت مناسب آن می باشد وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون ال ای دی 24 اینچ Marshal LED ME-2425 HD TV

اگر تلویزیون خود را در ورودی HDMI  تنظیم کردید علاوه بر این این تلویزیون تصویر ندارد، صدا هم ندارد، باید ورودی تلویزیون خود را عوض کنید. زیرا HDMI حامل صدا و تصویر است و ممکن است در صورت نبود صدا و تصویر خازن های آن خراب شده باشند.

شاید کابل هایی که در پشت تلویزیون قرار دارند شل شده باشند. بنابراین کابل های پشت تلویزیون بررسی کنید و از شل نبودن آن ها مطمئن شوید.

شاید نور پس زمینه خیلی کم است. پس در منو در قسمت تنظیمات نور پس زمینه را زیاد کنید.

چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟
چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟

مشکلات بک لایت

در تلویزیون های ال ای دی، نور بک لایت بوسیله ی لامپ های ال ای دی که در پشت صفحه نمایش ایجاد می شود، باعث دیده شدن سیگنال تصویر در صفحه نمایش می شود. گاهی ممکن است مشکل قطع شدن تصویر در تلویزیون های ال ای دی به علت از بین رفتن نور پس زمینه باشد. در این صورت باید تلویزیون را در حالت روشن قرار دهید. سپس چراغ ها را خاموش کنید و اتاق را تاریک کنید. یک چراغ قوه را با زاویه های مختلف به روی صفحه نمایش بتابانید. اگر می توانید بعضی از تصاویر را ببینید، به این معناست که نور پس زمینه از بین رفته. همچنین امکان دارد رنگ صفحه نمایش، به رنگ خاکستری روشن باشد. در این صورت بک لایت خراب شده است که باید تعمیر یا تعویض شود. در بعضی از مدل ها به دلیل هماهنگ نبودن ولتاژ خروجی برد پاور با ال ای دی ها بک لایت ها دچار ضعف هستند. همچنین اگربرق نوسان داشته باشد برد پاور تلویزیون قطع می شود و باعث قطع شدن ولتاژ بک لایت می شود و همین موضوع نیز یکی از علت های قطع شدن تصویرمی باشد. اگر به هیچ عنوان حتی با استفاده از چراغ قوه هیچ تصویری روی صفحه ی تلویزیون مشاهده نمی کنید، ممکن است اتصالات سست شده باشد و یا منبع تغذیه دچار مشکل شده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   معیار مهم خرید تلویزیون مارشال
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =