نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شاید به تازگی یک تلویزیون مارشال جدید خریده اید، یا شاید تلویزیون مارشال قدیمی شما در نهایت نشانه هایی از فشار را نشان می دهد. در هر صورت، قابل درک است که از خود بپرسید عمر مفید تلویزیون مارشال چه مدت می باشد.

عمر مفید تلویزیون مارشال

مدت عمر مفید تلویزیون مارشال

از نقطه نظر اجزاء، این تلویزیون مارشال دارای قطعات زیادی است، اما به طور کلی، LED های موجود در نور پس زمینه آن احتمالا ابتدا از کار می افتند. میانگین عمر مفید تلویزیون مارشال یک LED در حداکثر یا نزدیک به حداکثر روشنایی 40000 تا 60000 ساعت یا تقریباً 4.5 تا 6.8 سال است. اگر 24 ساعت در روز تلویزیون مارشال تماشا نمی کنید (که امیدوارم اینطور نباشید)، تلویزیون مارشال LED مانند سری 6 می تواند حدود 13 سال دوام بیاورد، مشروط بر اینکه هیچ یک از اجزای دیگر از قبل خراب نشوند.

اما این یک “اگر” بسیار بزرگ است. تقریباً هر تلویزیون مارشالی که امروزه در دسترس است یک تلویزیون مارشال هوشمند است که بر روی یک سیستم عامل کار می کند. مانند اکثر نرم افزارها، سیستم عامل تلویزیون مارشال شما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم در قالب به روز رسانی سیستم عامل دارد. در نهایت، ممکن است یک سازنده از پشتیبانی مثلاً یکی از تلویزیون مارشال‌های میان‌رده پنج سال پیش خود دست بکشد. به هر حال، پنج سال از آن زمان می گذرد، و این شرکت در عوض بر روی پشتیبانی از تلویزیون مارشال های جدیدتر خود تمرکز کرده است.

کیفیت نرم افزار تلویزیون مارشال و تعداد دفعات به روز رسانی سیستم عامل آن کاملاً به برند تلویزیون مارشال بستگی دارد. این در کنار احتمال دریافت قطعات سخت افزاری با کیفیت بهتر، یکی از دلایلی است که ما خرید تلویزیون مارشال از یک برند معتبر و معتبر را توصیه می کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   موارد موثر در خرابی بک لایت تلویزیون مارشال

در هر صورت، حتی اگر خود را به هشت ساعت تلویزیون مارشال در روز محدود کنید و بتوانید LED ها را در شرایط خوبی نگه دارید، ممکن است تلویزیون مارشال شما در فاصله شش یا هفت ساله شروع به لنگ زدن کند.

مناسب بودن عمر تلویزیون

این بستگی به هزینه تلویزیون مارشال و اینکه چقدر مشتاقانه می خواهید با تکنولوژی همراه شوید، دارد. در مورد فناوری تلویزیون مارشال، پنج تا هفت سال اساساً یک عمر است.

علاوه بر این، ممکن است دریابید که برخی از پیشرفت‌ها در فناوری تلویزیون مارشال خیلی خوب هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، به خصوص اگر یک علاقه‌مند به A/V یا یک گیمر اختصاصی باشید. برای مثال، Xbox Series X و PlayStation 5 از ویژگی‌هایی پشتیبانی می‌کنند که حتی شش یا هفت سال پیش حتی در اکثر تلویزیون مارشال‌ها در دسترس نبودند. و حتی اگر یک گیمر نیستید، احتمالاً می خواهید تلویزیون مارشال خود را با چیزی بزرگتر و بهتر جایگزین کنید، قبل از اینکه در نهایت به سطل ضربه بزنید.

گفته می‌شود، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تلویزیون مارشال شما تا حد ممکن دوام می‌آورد، یک راه آسان برای نگهداری و افزایش عمر مفید تلویزیون مارشال در شرایط کار خوب وجود دارد.

راه حل های ساده برای افزایش عمر مفید تلویزیون مارشال

این بسیار ساده است: LED ها با حداکثر روشنایی پنج تا هفت سال عمر می کنند، بنابراین اگر می خواهید این عمر مفید تلویزیون مارشال را افزایش دهید، فقط نور پس زمینه را کم کنید!

زمانی که تلویزیون مارشال‌ها برای اولین بار در اتاق نشیمن شما به‌صورت خارج از جعبه راه‌اندازی می‌شوند، تلویزیون مارشال‌ها معمولاً در حالت «استاندارد» یا «صرفه‌جویی در انرژی» هستند، که معمولاً به خوبی برای افراد به‌اندازه «Vivid»، «Dynamic» یا «دینامیک» به نظر نمی‌رسند.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون ال ای دی مارشال 50 اینچ ME-5061

اما دلیل اینکه حالت Vivid یا Dynamic عموماً برای مردم بهتر به نظر می‌رسد این است که این حالت از پیش تنظیم شده است که تنظیمات نور پس‌زمینه و کنتراست تلویزیون مارشال را به حداکثر می‌رساند و آن را روشن‌تر و رنگارنگ‌تر می‌کند. متأسفانه، این حالت نه تنها جزئیات تصویر را مبهم می کند و چشمان شما را خسته می کند، بلکه LED های تلویزیون مارشال را سریعتر از بین می برد.

تنظیمات نور پس زمینه کمتر برای طولانی کردن عمر تلویزیون

بنابراین حتی اگر نمی‌خواهید حالت تصویر را به چیزی دقیق‌تر تغییر دهید (مانند حالت فیلم)، باید نور پس‌زمینه را تا 75 درصد یا کمتر کاهش دهید. تلویزیون مارشال شما در ابتدا کم نورتر و کمتر تاثیرگذار به نظر می رسد، اما چشمان شما بعد از یک روز یا بیشتر به آن عادت می کند. و در تنظیمات نور پس زمینه کمتر، LED ها می توانند تا 100000 ساعت یا بیش از ده سال دوام بیاورند. همانطور که در بالا ذکر شد، احتمالاً می خواهید تلویزیون مارشال خود را قبل از پایان ده سالگی تعویض کنید، اما با این وجود، کاهش نور پس زمینه باید آن را تا رسیدن به آن روز در وضعیت خوبی نگه دارد.

عمر مفید تلویزیون مارشال به طور متوسط

OLED که مخفف «دیود ساطع نور ارگانیک» است، یک فناوری نمایشگر نسبتاً جدید است که سخت افزار آن از تلویزیون مارشال های LED سنتی پیشرفته تر است. برای یک چیز، تلویزیون مارشال های OLED به یک سیستم نور پس زمینه LED پیچیده متکی نیستند. درعوض، پیکسل‌های درون نمایشگر خود روشن‌شونده هستند و کنتراست بیشتر و پنل‌های نازک‌تر (از جمله مزایای دیگر) را فراهم می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   استندبای رفتن تلویزیون

به گفته  (یکی از تولیدکنندگان پیشرو پنل‌های OLED در جهان)، در حالی که پنل‌های OLED به مرور زمان روشنایی خود را از دست می‌دهند، 54 سال عمر مفید تلویزیون مارشال می‌کشد تا به 50 درصد روشنایی کاهش یابد. بدیهی است که شما به مدت 54 سال هرگز صاحب تلویزیون مارشال نخواهید شد، و این فناوری به اندازه کافی وجود نداشته است که کسی بتواند این ادعا را آزمایش کند.

چه تلویزیون مارشال OLED شما 54 سال دوام بیاورد یا نه، اگر همیشه آن را در حداکثر روشنایی نداشته باشید، مطمئناً عمر بیشتری خواهد داشت. از آنجایی که تلویزیون مارشال‌های OLED نور پس‌زمینه سنتی ندارند، تنظیمات نور پس‌زمینه اختصاصی ندارند. با این وجود، اگر بدانید کجا در منوی تنظیمات باید جستجو کنید، حداکثر خروجی آنها همچنان قابل کاهش است. به عنوان مثال، در تلویزیون مارشال  C1 OLED، این تنظیم روشنایی پیکسل OLED نامیده می‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =