نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

20 نکته برای افزایش عمر مفید تلویزیون مارشال

نگهداری از تلویزیون ‌ها همانند دستگاه‌های الکترونیکی و لوازم برقی خانگی دارای بایدها و نبایدهای خاص خود است افزایش کیفیت تصویر آن با توجه به این استانداردها و نکات توصیه شده از سوی کمپانی سازنده و کارشناسان تعمیر تلویزیون خواهد بود که علاوه بر آن افزایش عمر مفید تلویزیون را نیز بیشتر خواهد نمود.

در نگهداری از تلویزیون علاوه بر گردگیری های به موقع و نظافت تلویزیون باید مواردی مانند تنظیمات صحیح تلویزیون  نصب درست و اصولی موارد ایمنی و مواردی نیز رعایت کنید.

منظور از عمر مفید تلویزیون مدت زمانی است که زمان می برد تا روشنایی تلویزیون شما به نصف مقدار اولیه‌ خود برسد در واقع تلویزیون شما پس از گذراندن عمر مفید هنوز قابل‌ استفاده خواهد بود ولی روشنایی آن کمتر خواهد شد.

چون تلویزیون‌های امروزی دارای روشنایی بالایی هستند حتی پس از سپری شدن عمر مفیدشان باز هم دارای عملکرد خوب و قابل ‌قبولی خواهند بود.

دفترچه ‌های راهنمای همه تلویزیون‌ ها برای عمر مفید تلویزیون روشهایی ذکر شده علاوه بر آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا 20 توصیه مهم را جهت افزایش عمر مفید تلویزیون به شما گوشزد نماییم:

  1. دمای محلی که تلویزیون در آن واقع است اولین نکته برای نگهداری از تلویزیون است که این محل می بایست از سرما یا گرما دور باشد.
  2. در مکان های پر رفت و تلویزیون را قرار ندهید.
  3. شرایط آب و هوای مکان قرارگیری تلویزیون باید ثابت و متعادل باشد چرا که نوسان شدید در دمای هوا سیستم های داخلی تلویزیون را از بین می برد.
  4. جهت پیگشیری از ورود ضربه های سخت به دستگاه باید احتیاط های لازم را انجام دهید با توجه به ظرافت های ساختاری دستگاه های تلویزیون مراقب ضربه خوردن های این تلویزیون مخصوصا تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی باشید.
این مطلب را از دست ندهید   مقایسه تلویزیون مارشال با سامسونگ دوو و شهاب

آسیب دیدگی این تلویزیونها و خوردن ضربه های سخت به صفحه نمایش این تلویزیونها باعث می شود تا منجر به نابودی یک پیکسل یا سوختن لامپ تلویزیون شود.

  1. در صورتی که نیاز دارید سرویس ‌های تخصصی مرتبط با تعمیر و بهسازی قطعات تلویزیون را دریافت کنید می توانید به نمایندگی های مجاز تعمیر تخصصی تلویزیون مارشال رجوع نمایید.
  2. رعایت نکات مرتبط با نگهداری صحیح از ریموت نکته قابل ذکر برای افزایش عمر مفید تلویزیون است چون بسیاری از دستورها را توسط ریموت به پنل دستگاه می دهید بنابراین این بخش از دستگاه آسیب می بیند و سبب ناکارآمدی کل دستگاه خواهد شد.

توصیه می شود تا برای نگهداری صحیح از ریموت برای قراگیری ریموت مکان خاصی را انتخاب نمایید و تلویزیون را از دسترس کودکان دور کنید تا وسیله ای برای بازی کودکان نشود.

  1. در مورد گردگیری و تمیز کردن تلویزیون باید طوری آن را تمیز کنید که آسیبی به صفحه نمایش و سایر بخش های این دستگاه وارد نشود دقت نمایید که هیچ گونه آب یا ماده شوینده‌ای به صفحه نمایش تلویزیون اسپری ننمایید.

توجه به این نکته می تواند در نگهداری از تلویزیون می تواند عمر مفید تلویزیون را افزوده و کارآمدی بالا داشته باشد توصیه کارشناسان تعمیر تلویزیون برای پاک کردن صفحه نمایش استفاده از دستمال های مخصوصی است که معمولا درون جعبه تلویزیون وجود دارند.

  1. همیشه برای تمیز کردن قاب موجود در اطراف پنل دستگاه دستمال های میکروفایبر و چند قطره آب را استفاده نموده همچنین می توانید برای خارج کردن گرد و خاک از میان درزهای میان از هوای فشرده استفاده نمایید (میزان فشار هوای مورد استفاده را در نظر بگیرید).
  2. اشیاء سنگین را بر روی دستگاه یا کابل های برق قرار ندهید چون این کار آتش سوزی و شوک الکتریکی را در بر دارد.
  3. سه راهی برق غیر مجاز را به کار نبرید چون این کار حرارت را افزایش داده و سبب آتش سوزی می شود.
  4. اشیاء قابل اشتعال را در نزدیکی دستگاه نگهداری نکنید چون براثر بی دقتی در استفاده از مواد قابل اشتعال احتمال انفجار یا اشتعال یا آتش سوزی وجود دارد.
  5. از پاشیدن آب برروی دستگاه یا تمیز کردن آن با مواد قابل اشتعال (تینر یا بنزین) به منظور حفظ صحیح دستگاه و نگهداری از تلویزیون اجتناب نمایید برای آنکه این کار باعث بالا رفتن احتمال آتش سوزی یا شوک الکتریکی می شود.
  6. کارشناسان تعمیر تلویزیون تأکید می کنند که در هوای طوفانی و رعد و برق زدن به تلویزیون یا آنتن دست نزنید چون احتمال دارد شوک الکتریکی داده شود.
این مطلب را از دست ندهید   عمر مفید تلویزیون چقدر است؟

  1. در هنگام نشتی گاز نباید به پریز ها دست بزنید و باید پنجره ها را برای تهویه هوا باز نمایید برای آنکه زدن جرقه باعث احتمال آتش سوزی خواهد شد.
  2. در شرایطی که به دستگاه ضربه وارد شود یا دستگاه خراب شود یا اینکه اجسام خارجی به داخل دستگاه وارد شود و انتشار بو یا دود غیرعادی از تلویزیون احساس نمودید باید بلافاصله دوشاخه دستگاه را از پریز بیرون بکشید و با مرکز خدمات تماس حاصل نمایید در غیر اینصورت آتش سوزی یا شوک الکتریکی رخ خواهد داد.
  3. برای نگهداری و افزایش عمر مفید تلویزیون در صورتی که برای مدت زمان طولانی نمی خواهید از دستگاه استفاده کنید حتما دو شاخه را از پریز بیرون کشید.
  4. تجمع گرد و خاک باعث آتش سوزی یا تضعیف عایق بوده در نتیجه سبب شوک الکتریکی و آتش سوزی خواهد شد نباید توسط دستتان یا اشیاء تیز مثل ناخن یا مداد یا خودکار به پانل فشار وارد کنید چون که مخدوش خواهد شد.
  5. برای مدت زمان طولانی از دست زدن به صفحه یا قرار دادن انگشتان برروی آن اجتناب نموده چون امکان دارد اثرات کوتاه مدتی بر روی صفحه داشته باشد.
  6. تلویزیون را باید در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه خاموش نمایید یا حداقل به مدت زمانی که با محیط هم دما شود از روشن کردن آن اجتناب نمایید.
  7. نکته آخر اینکه برای افزایش عمر مفید تلویزیون به جای استندبای نمودن تلویزیون آن را کاملاً خاموش نمایید زیرا حتی در زمان استندبای نیز بعضی از قطعات تلویزیون مرتباً در حال کار بوده و این موضوع سبب استهلاک دستگاه  خواهد شد در تلویزیونهای LED و  LCD  به جای جداسازی سیم برق می توانید از سیم های رابط دارای کلید قطع برق استفاده نمایید.
این مطلب را از دست ندهید   خصوصیات تلویزیون هوشمند مارشال
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هشت =