نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با نحوه تعمیر فلت پنل تلویزیون مارشال

منظور از فلت پنل تلویزیون چیست؟

تصویر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی متشکل از چند ستون رنگی کنار هم است که برای ساده سازی درک مطلب بهتر است ابتدا محیط صفحه نمایش تلویزیون را به دو بخش چپ و راست تقسیم  نمایید و بعد هر قسمت را به طور مثال به سه بخش کوچکتر تقسیم نمایید که در نتیجه کل مساحت صفحه نمایش به ۶ ستون کنار هم تقسیم خواهد شد (البته این تعداد در تلویزیون های مخلف فرق دارد).

اطلاعات هر کدام از این ستون ها توسط یک قطعه ارتباطی به صفحه نمایش منتقل داده می شود که این قطعه فلت پنل نام دارد که یک کابل ارتباطی است که در وسط آن آی سی پردازشگر قرار دارد و ورودی آن حاوی اطلاعات تصویر از بُرد آدرس و خروجی آن حاوی اطلاعات تصویر پردازش شده برای خطوط مختلف تصویر هست.

فلت ها در هر دو بخش اتصال به بُرد آدرس و پنل اتصال به صورت باندینگ هستند.

تعمیر خرابی فلت تلویزیون مارشال

 

خرابی فلت تلویزیون از آن ایراداتی است که همزمان با آبخوردگی تلویزیون رخ خواهد دارد به عبارتی دیگر یکی از خرابی‌های پیش آمده در صورت آبخوردگی تلویزیون می تواند همین خرابی فلت ‌های تلویزیون باشد که در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون جا دارند.

در صورتی که هر گونه مایعات به پنل تلویزیون وارد شود پین ‌های فلت‌های تلویزیون که انتقال اطلاعات تصویر را بر عهده دارند اتصالی نموده و در نهایت در نقطه اتصال فلت به بُرد آدرس سبب خرابی می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تاثیر طراحی و رزولوشن تلویزیون مارشال

تا این مرحله آسیب وارد شده را می توان با ترمیم برد آدرس و فلت آبخورده تلویزیون تعمیر نمود ولی در صورتی که خرابی پیش آمده به فلت سرایت کرده باشد و این سرایت سبب سوختن قطعی خطوط ارتباطی و یا خرابی آی سی پردازنده شود تعمیر این بخش دیگر ممکن نبوده و رفع اشکالات پیش آمده تنها با تعویض فلت تلویزیون امکان پذیر خواهد بود.

چه زمان فلت تلویزیون را تعویض نماییم؟

تعویض فلت تلویزیون زمانی ضروری خواهد بود که به دلیل مشکلات پیش آمده در این بخش از تلویزیون تعمیر فلت امکان پذیر نباشد. همانگونه که مطلع هستید فلت های بکاررفته در پنل تلویزیون قطعات و نوارهای نرم و انعطاف‌پذیری بوده که تصویر را از بُرد آدرس به پنل تلویزیون منتقل می کنند.

یک IC بر روی هر یک از این فلت ها به منظور پردازش نهایی تصویر و انتقال به پنل تلویزیون موجود است مشکلی که برای فلت پیش می‌آید ممکن است در اثر عبور جریان زیاد باشد که سبب از بین رفتن خطوط ارتباطی موجود بر روی این فلت‌ها که به صورت خطوط گرافیکی هستند می شود در این شرایط تعویض فلت تلویزیون تنها راه ممکن برای رفع اشکالات پیش آمده است. (این شکل از خرابی عمدتاً در اثر اتصالی ناشی از ورود مایعات رخ می دهد).

نحوه تعمیر فلت پنل تلویزیون

ظرافت بالای قطعات به کار رفته در انواع تلویزیون امکان تعمیر آنها را با چشم غیرمسلح دشوار می کند به همین منظور عموم تعمیرکاران تلویزیون برای تعمیر قطعات تلویزیون از لوپ های خاص و تجهیزات ویژه بهره می برند.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیون مارشال ME-3243 32 Inch HD LED TV

تعویض فلت پنل تلویزیون led و lcd تماماً بوسیله بندینگ ماشین انجام می گیرد.

برای تعویض و تعمیر فلت تلویزیون اولین قدم  جداسازی فلت معیوب از دستگاه می باشد و پس از آن آماده سازی محل نصب فلت جدید در محل بوده که باید با دقت بسیار زیاد نصب شود.

این کار تماماً بوسیله بندینگ ماشین انجام خواهد شد. منظور از دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون یا همان بندینگ ماشین Bonding Machine دستگاهی بسیار پیشرفته است که برای چسباندن دوباره COF با استفاده از کمپرس‌های فشار هوای داغ لنزهای فوق پیشرفته اپتیکال سیستم نمایش دوگانه پنل کوارتز و رابط کاربری ابزار گرما دهی به ال سی دی و همچنین بُرد مرکزی PCB به کار می رود.

عمده خرابی تلویزیون های نسل جدید مربوط به رابط فلت COF آنها هست که با استفاده از دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون یا همان بندینگ ماشین (Bonding Machine) این خرابی به صورت کامل رفع خواهد شد و ایراد پیش آمده در فلت تلویزیون برطرف خواهد شد.

آشنایی با پنل تلویزیون LCD مارشال

تلویزیون‌ ال سی دی مخفف Liquid Crystal Display  بوده که معنای نمایشگرهای کریستال مایع می دهد که به نمایشگرهای نوری مشهور هستند.

در تلویزیون‌های ال‌ سی ‌دی تمامی نور تصاویر توسط یک منبع نور (بک لایت) است که این تلویزیون ها در مقایسه با تلویزیون های پلاسما دارای طیف خوبی از رنگ ها هستند ولی از نوع پنل قادر به تولید مشکی خالص نیستند و کیفیت تصویر محدودی نیز دارند.

آشنایی با پنل تلویزیون  LEDمارشال

پنل تلویزیون LED در واقع همان پنل تلویزیونLCD   بوده با این تفاوت که تلویزیون های LED برای تولید نور از لامپ فلورسنت بهره می برند در واقع تلویزیون ها LCD برای وضوح بهتر بر روی صفحه نمایش‌های بزرگتر نیاز به نور پس زمینه LED دارند تا بتوانند رزولوشن را افزایش دهند.

این مطلب را از دست ندهید   ضربه خوردن صفحه ال سی دی تلویزیون مارشال

در این پنل به جای استفاده از سیستم بک لایت یکدست که محدود کننده کنتراست تصاویر است نوردهی آنها از پیکسل‌ های لامپ‌های ال‌ای‌دی تامین می شود.

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی به چه شکل است؟

در تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی در صورتی که لامپ های ال ای دی خراب شده باشند ابتدا باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته شود در مرحله بعد باید لامپهای معیوب را شناسایی نمایید و لامپ های سالمی را جایگزین آنها کنید عمدتا در فرآیند تعمیر بک لایت تلویزیون از تعمیر این بخش صرف نظر کرده و پنل جدیدی را جایگزین پنل قبلی می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =