نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در برخی موارد، شما شروع به شنیدن صدای زمزمه یا وزوز از تلویزیون مارشال و در موارد نادر از رایانه می کنید. این بدان معنا نیست که تلویزیون مارشال شما کاملاً خراب شده است. با این حال، نشان می دهد که چیزی اشتباه است، و برخی از راه حل های سریع برای این مشکلات وجود دارد. چند دلیل وجود دارد که تلویزیون مارشال شما ممکن است صدای زمزمه یا وزوز منتشر کند. این مقاله به بررسی دلایل زمزمه یا وزوز تلویزیون مارشال شما می پردازد. و چند راه حل ساده را برای دلایل صدای وزوز در تلویزیون مارشال توصیه می کند.

صدای وزوز در تلویزیون مارشال

علل و راه حل های صدای وزوز در تلویزیون مارشال

دلایل مختلفی ممکن است باعث صدای وزوز در تلویزیون مارشال شود، و رفع این مشکلات بسیار ساده است. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که هیچ راه حل یکسانی برای مسائل زمزمه یا وزوز تلویزیون مارشال وجود ندارد. بنابراین، دانستن علت دقیق برای استفاده از مناسب ترین راه حل بسیار مهم است.

در زیر ده دلیل احتمالی زمزمه/وزوز تلویزیون مارشال و نحوه رفع آنها آورده شده است:

  1. حلقه های زمین

به طور کلی، اگر تلویزیون مارشال شما با مشکل حلقه زمین مواجه است، در ولتاژ بین دو نقطه اتصال زمین تفاوت وجود دارد. یعنی پریز دیواری که تلویزیون مارشال در آن وصل است ممکن است ظرفیت الکتریکی متفاوتی داشته باشد.

اگر یک حلقه زمین الکتریکی باعث مشکل زمزمه تلویزیون مارشال شما شود، به این معنی است که چندین دستگاه متصل به بیش از یک پریز وصل شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای افزایش عمر مفید تلویزیون مارشال

بنابراین، برای مثال، اگر جعبه کابل، تلویزیون مارشال، پخش کننده دی وی دی و غیره خود را با استفاده از پسوندهای مختلف به پریزهای دیواری مختلف متصل کنید، احتمالاً صدای وزوز در تلویزیون مارشال را خواهید شنید.

برای رفع این مشکل:

  • افزونه برق خود را هر بار به یک پریز دیواری وصل کنید
  • می توانید یک جداساز حلقه زمینی درون خطی بین تلویزیون مارشال و لوازم جانبی خود نصب کنید.
  1. اسپیکر معیوب

همه تلویزیون مارشال ها دارای یک بلندگوی داخلی هستند و مانند هر قطعه دیگری در یک دستگاه، این بلندگوها می توانند ایراداتی ایجاد کنند. مهمترین مشکلات بلندگوهای تلویزیون مارشال از رطوبت بیش از حد تا سایش فیزیکی متغیر است.

با قطع صدا می توانید عیب تلویزیون مارشال را برطرف کنید. اگر صدا دیگر قابل شنیدن نیست، پس مشکل از بلندگو است.

با یک بلندگوی معیوب، شنیدن صدای زمزمه یا صدای وزوز در تلویزیون مارشال شما نباید تعجب آور باشد. با این حال، رفع این مشکل ساده است و در زیر نحوه انجام آن آورده شده است:

  • تلویزیون مارشال را به یک سیستم صوتی خارجی وصل کنید – این کار به طور خودکار بلندگوی داخلی معیوب را غیرفعال می کند و صدای وزوز را متوقف می کند.
  • همچنین می‌توانید بلندگو را با بلندگوی جدید تغییر دهید. توصیه می شود به نصاب/تعمیر کننده تلویزیون مارشال محلی خود اجازه دهید این کار را انجام دهد تا از برق گرفتگی یا آسیب به تلویزیون مارشال جلوگیری شود.
  1. تهویه/دمای ضعیف

معمولاً صدای زمزمه نیست، بیشتر شبیه صدای ترکیدن یا صدای ترق می‌تواند به دلیل تغییر دما یا تهویه ضعیف اطراف تلویزیون مارشال باشد.

این مطلب را از دست ندهید   7 روش برای رفع نداشتن صدا در تلویزیون مارشال

با تهویه ضعیف یا تغییر دما، تلویزیون مارشال ممکن است کمی منبسط یا منقبض شود. این انقباض به تغییر دما بستگی دارد و می تواند منجر به صدای ترق ترق شود. برای حل این موضوع:

  • تلویزیون مارشال خود را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا جریان هوای کافی وجود داشته باشد
  • تلویزیون مارشال خود را به جای قرار دادن آن در کابینت بسته روی دیوار نصب کنید
  1. تنظیم نور پس زمینه اشتباه

وقتی نوبت به لوازم خانگی و دستگاه‌ها می‌رسد، تنظیمات می‌توانند خروجی نهایی شما را مخدوش کنند. ممکن است تلویزیون مارشال شما فقط یک صدای زمزمه یا صدای وزوز در تلویزیون مارشال را به دلیل تنظیم نور پس زمینه اشتباه منتشر کند.

برای عیب یابی، مشاهده کنید که آیا وقتی نور پس زمینه نزدیک به 100 درصد است صدای زمزمه ای از تلویزیون مارشال شنیده می شود. اگرچه صدا معمولاً ملایم و کمتر است، اما اگر مشکلی در اینورتر برق مسئول نور پس‌زمینه وجود داشته باشد، می‌تواند آزاردهنده باشد.

برای حل این مشکل، باید سطح نور پس زمینه تلویزیون مارشال را تنظیم کنید. در زیر نحوه انجام آن آمده است:

  • با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون مارشال، دکمه Home را فشار دهید
  • به تنظیمات بروید
  • روی تنظیمات تصویر کلیک کنید
  • سپس Backlight Settings را انتخاب کنید
  • با کنترل از راه دور، تنظیمات نور پس زمینه را با استفاده از فلش بالا یا پایین تنظیم کنید

توجه به این نکته ضروری است که در حالی که برخی از تلویزیون مارشال‌ها هنگامی که نور پس‌زمینه 100 درصد است، صدای زمزمه را منتشر می‌کنند، برخی دیگر زمانی که نور پس‌زمینه زیر 100 درصد است، صدا تولید می‌کنند. صرف نظر از هر یک از تفاوت های بالا، فرآیند بالا مشکل را برطرف می کند.

  1. تعدیل بیش از حد

تقریبا تمام تلویزیون مارشال های هوشمند  ئ ذندارای مدولاتور RF هستند. مدولاتور RF وسیله ای است که سیگنال های ویدئویی و صوتی را از وسایل جانبی مانند جعبه کابل، گیرنده های ماهواره ای VCR، پخش کننده های DVD به سیگنال های تلویزیون مارشالی تبدیل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی تلویزیون Marshal ME-4000 LED TV 40 Inch

و هنگامی که این سیگنال ها برای مدولاتور بسیار قوی هستند، باعث تعدیل بیش از حد می شود. ویدیو و صدای هر چیزی که در تلویزیون مارشال پخش می شود را مخدوش می کند. برای حل این موضوع می توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید.

  • یک تضعیف کننده بین گیرنده تلویزیون مارشال و لوازم جانبی نصب کنید – این به کاهش قدرت سیگنال و توقف صدای زمزمه کمک می کند.
  • می توانید دستگاه جانبی را با یک مدل جدیدتر جایگزین کنید
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =