نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

معرفی ویژگی قطعات تلویزیون مارشال و کاربرد آنها

به طور کلی وابستگی و هماهنگی قطعات با یکدیگر در هر دستگاهی سبب عملکرد آن محصول خواهد شد قطعات تلویزیون نیز با همکاری و هماهنگی در عملکرد آن استفاده از این دستگاه را ممکن خواهد ساخت.

این دستگاه تلویزیون قطعات بسیار حساسی دارد به همین دلیل در صورت خرابی این دستگاه باید تعمیرات صحیح آن را فقط به کادر فنی مجرب در واحد تعمیرات تلویزیون سپرد اگر تلویزیون شما برند مارشال است می توانید از خدمات تعمیرات نمایندگی تلویزیون مارشال استفاده نمایید.

رایج ترین عواملی که بر کارکرد قطعات تلویزیون موثر هستند:

  • رطوبت یا حرارت
  • گرد و غبار
  • نفوذ مایعات به تلویزیون
  • شکستگی یا ضرب خوردگی پنل تلویزیون

در ادامه مطالب قصد داریم تا چند نمونه از قطعات تلویزیون و نقش آن ها در این دستگاه را به شما معرفی نماییم با ما همراه باشید.

بک لایت : یکی از اساسی ترین قطعات موجود بر روی تلویزیون بوده که منبع نور تلویزیون است و خرابی آن منجر به عدم نمایش تصاویر در تلویزیون خواهد شد بک لایت های تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

از لامپ های فلورسنت در بک لایت تلویزیون های ال سی دی استفاده می کردند اما امروزه  با پیشرفت تکنولوژی در تلویزیون های ال ای دی از این لامپ ها استفاده ننموده و آنها را کنار گذاشته اند و به جای آن در بک لایت ها از لامپ های led کوچک استفاده می نمایند.

پنل: از اصلی ترین قطعات تلویزیون محسوب می شود که این قطعه تصاویر را در تلویزیون به نمایش در خواهد آورد.

این مطلب را از دست ندهید   تلویزیون ال ای دی مارشال  ME-4002 HD

عوامل موثر بر عملکرد پنل تلویزیون:

  • نفوذ مایعات به پنل که معمولا توسط اسپری مستقیم مواد پاک کننده بر روی پنل ایجاد خواهد شد.
  • ضرب خوردگی و شکستگی پنل که دلیل آن بی احتیاطی و عدم مراقبت درست از این دستگاه است.

کاربران در اغلب موارد به جای تعمیر پنل به فکر تعویض آن می افتند زیرا هزینه انجام هر دو گزینه تعمیر یا تعویض آن یکسان است.

وظیفه انواع برد در تلویزیون :

  1. مین برد MAIN BOARD

اصلی ترین بخش تلویزیون مین برد یا بُرد مادر محسوب شده که  این برد شامل اطلاعات بوده و به عنوان دستور دهنده اصلی به قسمت های مختلف دستگاه به حساب می آید و روی این برد پردازشگر تلویزیون و حافظه رم و ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا  تصویر  یو اس بی و HDMI و … قرار گرفته اند.

در صورت آسیب دیدگی مین برد تمامی بخش های نصب شده بر روی آن خراب خواهند شد.

  1. برد تغذیه POWER BOARD

این برد وظیفه تغذیه برق قسمت های مختلف تلویزیون را بر عهده دارد که خرابی این قطعه باعث می شود تا برق مورد نیاز دستگاه تامین نشده و در عملکرد تلویزیون مشکل به وجود آید.

  1. برد معکوس کننده INVERTER BOARD

در واقع روشن کننده بک لایت ها یا لامپ های پشت پنل اینورتر یا معکوس کننده بوده که این برد از برد تغذیه ولتاژ ورودی را دریافت و پس از معکوس سازی آن به ولتاژ می تواند ای سی بک لایت ها را روشن نماید.

  1. برد کنترل تایمینگ T-CON

برد کنترل تایمینگ  T-CON با نام TFT یا  LVDS نیز معروف است که این برد رابط بین مین برد و برد درایور داخل پنل بوده و  وظیفه رساندن تصاویر پردازش شده به برد درایور را بر عهده دارد از دیگر قطعات تلویزیون اپتیک  دیود و خازن ها هستند که اسیب دیدگی آن ها در مواردی محدود اتفاق خواهد افتاد در نتیجه در این مطلب چند نمونه از قطعات مهم این دستگاه را بررسی نمودیم.

این مطلب را از دست ندهید   ضبط فیلم در تلویزیون هوشمند مارشال

تعمیر و تعویض قطعات تلویزیون

ها از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی تلویزیون تعمیر و تعویض قطعات این دستگاه و همچنین فروش آن محسوب می شود.

نیروی مجرب و متخصصی باید تعویض و تعمیر این قطعات را انجام دهد در مورد قطعات داخلی تلویزیون باید توجه نمایید که چون بسیار به یکدیگر نزدیک و دارای حساسیت بالایی هستند به همین دلیل هر گونه خطا در تعمیرات این  قطعات عملکرد کلی دستگاه را مختل نموده و خرابی سایر قطعات را در پی دارد.

انواع قطعات تلویزیون در نمایندگی تعمیر تلویزیون مارشال تعویض و تعمیر خواهند شد و تیم تعمیراتی این مجموعه تمامی برای ترمیم و تعمیر قطعات تلاش خود را به کار می گیرند و در صورتی که تعمیرات آن امکان نداشته باشد قطعات فرسوده را جایگزین خواهند نمود.

نمایندگی فروش و تعمیر تلویزیون مارشال

شما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون مارشال تمامی تعمیرات تخصصی و فنی هر دستگاه و نکات مهم برای مراقبت از آن ها را در اختیار خواهید داشت که دسترسی به این خدمات به دو صورت حضوری و در محل خواهد بود بدین ترتیب که با تماس با نمایندگی تعمیرات تلویزیون مارشال ایراد تلوویزیون مارشال را ثبت خواهید نمود و در اسرع وقت تعمیرکاران زبده به محل درخواستی شما اعزام خواهند شد یا اینکه حضوری تلویزیون را پیش تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات تلویزیون مارشال برده و آن را تعمیر نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 9 =